Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

ЕК: Държавите могат да преговарят за ваксини, но извън стратегията на ЕС

Още е много рано да коментираме какво ще е съдържанието на ваксинационните сертификати

ЕК: Държавите могат да преговарят за ваксини, но извън стратегията на ЕС

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Държавите от Европейския съюз могат да преговарят за ваксини срещу коронавируса, но извън стратегията на ЕС, коментира говорителят по въпросите на здравеопазването Стефан де Кеерсмекер по време на обедния брифинг в Брюксел. Той уточни, че ЕК е подписала договори за доставка с шест производителя на ваксини и се водят преговори с още два.

Коментарите на ЕК са по повод съобщенията, че Австрия и Дания ще си сътрудничат с Израел относно ваксини срещу коронавируса. В Брюксел нямаме информация в какво точно ще се състои това сътрудничество, но страните са свободни да преговарят извън стратегията на общността за доставка на ваксини, уточни говорителят на Комисията Ерик Мамер.

Пандемията обхваща целия свят, не само членовете на ЕС, затова приветстваме сътрудничеството с трети страни по темата, допълни още де Кеерсмекер.

"Няма държава, която да е сигнализирала, че иска по-малко ваксини от предвидените в стратегията на ЕС - те всички искат да бъдат част от нея", категоричен беше той.

Още по темата

Унгария беше първата страна, която си осигури ваксини извън споразумението на ЕС, купувайки количества от руската ваксина "Спутник V", както и от китайската Sinopharm. Самият премиер Виктор Орбан се ваксинира с китайската разработка.

Будапеща обаче смята да не уточнява в своите ваксинационни сертификати на чий производител е приложената ваксина, стана ясно по време на брифинга в ЕК. В европейските сертификати производителите ще присъстват, но е още много рано да се коментира значението на този факт, обясниха от Брюксел.

Предложението за ваксинационните сертификати още е в процес на разработка и тепърва ще бъдат обсъждани казуси от сорта на какво се случва, ако ваксиниран човек ден преди пътуването има положителен PCR тест или пътува, след като изтече срокът, за който производителите гарантират, че продуктът им е ефективен (например Pfizer/BioNTech коментират, че тяхната ваксина е гарантирано ефективна за срок от шест месеца).

Ваксинирането е индивидуално решение и не можем да караме хората да избират само от ваксините, одобрени или не от ЕМА, коментираха още по време на брифинга.

Не е задължително ваксините, които не са получили одобрението на Европейската агенция по лекарствата (EMA), да не са сигурни и ефикасни, каза Стефан де Кеерсмекер. "Контролът на ЕМА ни дава правото да потвърдим заявеното от производителите", допълни още той.

Ваксината на AstraZeneca е получила одобрението на ЕМА за използване във всички възрастови групи, но отделните държави имат правото да добавят допълнителни ограничения за използването на продуктите, допълниха още говорителите на ЕК.

По статията работиха: автор Деляна Петкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 1 месец
май ше треа ена колективна жалба да се напрай за рекламна кампания на лекарства с неизвестен край и да ви го боднат фустата ми се струа .... мдам така ше стане накрая
0
 
0
 
1
преди 1 месец
Тиквесторо аз мисля че вие сте подсъдими даже според ей тоз закон

https://www.youtube.com/watch?v=yY06LImqWnk

Чл. 6. (1) Не се допуска реклама за населението, в която:
1. се създава убеждение, че използването на лекарствения продукт изключва необходимостта от медицинска консултация или хирургическа намеса (чрез поставяне на диагноза, предложение за даване на съвети за лечение по пощата и др.);
2. се внушава, че ефектите от употребата на лекарствения продукт са гарантирани, не се съпровождат от нежелани лекарствени реакции или са по-добри или равностойни на тези, получени при друго лечение или при употребата на друг лекарствен продукт;
3. се внушава, че здравето може да бъде подобрено чрез прилагането на лекарствения продукт;
4. се внушава, че неупотребата на лекарствения продукт може да увреди здравето;
5. информацията е насочена изключително или главно към вниманието на деца;
6. информацията се позовава на препоръки от учени, медицински специалисти или други лица, които поради своята популярност биха могли да поощрят употребата на лекарствения продукт;
7. се внушава, че лекарственият продукт е храна, козметичен продукт или друга стока;
8. се внушава, че безопасността или ефикасността на лекарствения продукт се дължи на неговия природен произход;
9. се представя описание или подробно изложение на дадена история на заболяване, което води до неправилно самостоятелно поставяне на диагноза;
10. се претендира, че е налице лечебен ефект чрез използване на неправилни, заплашващи или подвеждащи изрази;
11. се представят неправилно, чрез заплашващи или подвеждащи изрази, промените в човешкия организъм, възникващи при дадено заболяване или увреждане, както и въздействието на лекарствения продукт върху човешкия организъм;
12. се посочват конкретни заболявания и симптоми, като: туберкулоза, болести, предавани по полов път, други сериозни инфекциозни заболявания, онкологични заболявания, хронично безсъние, диабет и други метаболитни и ендокринни заболявания;
13. се подчертава изрично, че лекарственият продукт е разрешен за употреба.
(2) Изискването на ал. 1, т. 4 не се отнася до рекламните кампании по ваксиниране по чл. 248 ЗЛПХМ.

Още от Европа
Credit Agricole подслажда офертата си за Creval