IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕК предлага увеличаване на таргета за свиване на емисиите на парникови газове

Според Брюксел е необходимо засилване на фокуса върху възобновяемите енергийни източници и пестененто на енергия

22:00 | 17.09.20 г. 2
<p>
	Заместник-председателят на ЕК Франс Тимерманс. <em>Снимка:&nbsp;Geert Vanden Wijngaert/Bloomberg</em></p>

Заместник-председателят на ЕК Франс Тимерманс. Снимка: Geert Vanden Wijngaert/Bloomberg

Европейският съюз (ЕС) трябва да увеличи целите си за възобновяемата енергия и пестене на енергия, според нов анализ, публикуван в четвъртък, който показва как блокът може да постигне по-значимо свиване на емисиите на парникови газове през това десетилетие., съобщава Ройтерс.

Европейската комисия (ЕК) иска ЕС да намали своите емисии с поне 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г., което според експертите е минимумът, необходим за достигане на въглероден неутралитет до 2050 г. 

По-строгата цел предизвика съпротива от страна на индустрията и страните, притеснени от разходите. Настоящата цел на ЕС за емисиите до 2030 г. е за намаляване с 40%, въпреки че блокът е готов да въведе по-значимо намаляване с 45%.

В четвъртък Комисията настоя, че по-строгата цел е икономически осъществима.

„Ние имаме политиките, имаме ангажимента, имаме средствата, за да я подкрепим“, заяви европкомисарят по климата и заместник-председател на ЕК Франс Тимерманс.

Намаляването на емисиите с 55% до 2030 г. ще принуди ЕС да се насочи към постигане на 38-40-процентен дял на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) до 2030 г. и икономии на енергия от 36-39%, заявяват от Комисията.

Блокът в момента разполага с капацитета да увеличи дела на ВЕИ до 33% до 2030 г. срещу съществуваща цел от 32%. Но страните вероятно ще пропуснат с 3 процентни пункта целта на ЕС за спестяване на енергия от 32,5% до 2030 г.

ЕК изложи други стъпки, които биха могли да доведат до пълна декарбонизация - включително по-строги стандарти на ЕС за емисиите от автомобили, добавяне на корабоплаването и евентуално автомобилния транспорт и сградите към схемата за търговия с квоти на емисии на въглероден диоксид на ЕС, както и преглед на данъчното облагане на изкопаемите горива.

Комисията ще внесе конкретни предложения за политиката до следващото лято, информира още Ройтерс.

Според Брюксел разширяването на ценообразуването на въглерода в ЕС ще помогне за увеличаване на средствата за енергиен преход, тъй като ще са необходими допълнителни енергийни инвестиции от 350 млрд. евро годишно от 2021 до 2030 г. в сравнение с предходното десетилетие.

През юли ЕК пусна платформа за справедлив преход за техническа и консултантска помощ, която ще съдейства на държавите членки на ЕС да изготвят своите териториални планове за справедлив преход и да получат финансиране по Механизма за справедлив преход с бюджет от над 150 млрд. евро, стартира днес. Тази онлайн платформа ще осигурява техническа и консултантска подкрепа за публични и частни заинтересовани страни във въгледобивните и други въглеродно интензивни региони, както и лесен достъп до информация за възможностите за финансиране и източниците на техническа помощ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:26 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Hahoto
преди 3 години
На никого и през ум нямаше да му мине да слага перки и панели навсякъде, ако политиците не бяха решили да взимат пари от едни, за да ги дават на други. Така или иначе, приносът им към околната среда е отрицателен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
Императорът
преди 3 години
Преди няколко сесии в европарламента Джамбазки запита: как кореспондират тия утопически цели с приетия пакет Мобилност , според който десетки хиляди камиони ще трябва да обикалят празни из Европа, тровейки въздухът на европейците? Разбирате ли какви ментални *** управляват (по-точно: СЪСИПВАТ) Европа? Лошото е, че никой нищо не прави - индустрията се съпротивлявала и как се съпротивлявате? Абе, корлпорации за милиарди сте - толкова ли нямате пари да наемете килъри, които да очистят ей-тоя крeтен на снимката и още неколцина негови себеподобни? Беззъб е бизнесът на Европа, затова губи позиции.Всички тия мерки ще доведат до още по-скъпа енергия, която вече ще стане и несигурна, все по-високи разходи за търговията, което ще направи "свободното движение на стоки" в ЕС безсмислена фикция. Представяте ли си - качвате се на колата и плащате за въглеродни емисии? Горивата - поскъпнали с 40-50%, щото са обложени с висок данък - с парите от който ЕС ще спонсорира покупката на електрически брички и тотално неконкурентните "зелени" ел-централи, токът от които също ще е много скъп, щото всички са длъжни да го купуват. Накрая всички зорлем ще си купят електрически коли, ама ще се окаже, че най-редовно няма да има с какво да ги заредят, същевременно токът ще е безумно скъп, защото няма да има изкопаеми горива, чийто потребители да бъдат рекетирани, цялата индустрия или ще е фалирала или ще е емигрирала извън ЕС и ще стане една мътна и кървава. Както се казва - комунизмът рухва тогава, когато свършат парите на другите хора.Надявах се, че неизбежният крах ще е след 12-15 години, но явно ще се изтегли след 6-7. Ама нищо де - поне ще са доволни ония троцкисти, дето твърдят, че човешкият прогрес е сбъркан и всичко трябва да се рестартира от ниво Каменна ера. Е, в Европа ще го видим - ако не от каменната ера, то от Средновековието. гответе се за интересни времена.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още