IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС иска да произвежда поне по 7 млн. батерии за електромобили годишно до 2025 г.

Така блокът ще изгради по-голям икономически суверенитет, пишат в съвместна публикация икономическите министри на Германия и Франция и Марош Шефчович

12:57 | 12.03.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Европейският съюз (ЕС) си е поставил за цел да произвежда поне по 7 млн. клетки за батерии за електрически превозни средства годишно до 2025 г., пишат икономическите министри на Германия и Франция, както и висш служител на администрацията на блока, в публикация за германската медия Handelsblatt.

Като част от своя план да стане въглеродно неутрален до 2050 г., ЕС иска да стимулира местното производство на батерии, които са ключов компонент от електромобилите, без да се налага да разчита на вноса, особено на този от Китай, пише Ройтерс. 

ЕС прави "гигантски стъпки" в изграждането на индустрията, заявиха Петер Алтмайер, Бруно льо Мер и заместник-председателят на Европейската комисия (ЕК) Марош Шефчович в съвместна публикация за печатното издание на Handelsblatt.

По този начин ЕС е "в състояние да изгради по-голям икономически суверенитет и независимост в стратегически важен отрасъл", пишат още те.

ЕС изгражда мащабни фабрики за батерии. През ноември Шефчович заяви, че до 2025 г. планираните европейски съоръжения трябва да произвеждат клетки, които да захранват най-малко 6 милиона електрически превозни средства.

В края на януари стана ясно, че ЕС ще подкрепи изграждането на фабрики за батерии с 2,9 млрд. евро, като сумата трябва да стимулира частните инвестиции в сектора, което би довело до общо 12 млрд. евро подкрепа.

Инициативата е насочена към 42 компании в редица държави, като сред бенефициентите личат имена като новосформирания концерн Stellantis NV и стартъп компанията Northvolt AB.

Помощта за проектите, които се очаква да бъдат завършени до 2028 г., ще бъде отпускана от страни, включително Финландия, Испания, Франция и Полша, като координацията се извършва от Германия. Инициативата е предхождана от пакет в размер на 3,2 млрд. евро в подкрепа на частните разходи, който беше координиран от Франция и одобрен през декември 2019 г.

Като част от Зелената сделка ЕС иска да засили целта си за намаляване на емисиите към 2030 г. до поне 55% спрямо нивата от 1990 г. в сравнение със съществуващата цел за редуциране на емисиите с 40%.

Европейските политици са наясно, че ключовите индустрии на блока рискуват да изостанат, ако не запълнят производствените пропуски в технологиите за съхранение на енергия. Литиево-йонните батерии ще захранват плъгин хибридите и също така ще помогнат за балансирането на електрическите мрежи, пренасящи възобновяема енергия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 1
Pyramid
преди 3 години
Европейските производители, от видяното досега, страдст от същите заблуди, както Мъск така че, очакваме нови запалили се електромобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още