Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Европейските авиокомпании не бързат към енергийния преход

Индустрията предпочита да запази действащата в момента програма за въглеродни компенсации, за да избегне налагането на схемата на ЕС за търговия с емисии

Европейските авиокомпании не бързат към енергийния преход

Снимка: Bloomberg L.P.

Най-големите авиокомпании в Европа се стремят да отложат затягането на регулациите относно въглеродните емисии, предлагайки запазването на сегашната програма за компенсация на въглерода, съобщава Bloomberg.

Въздушните превозвачи настояват да запазят схемата за компенсиране и намаляване на въглеродните емисии в международната авиация, вместо да бъде наложена по-строгата система на Европейския съюз (ЕС) за търговия с емисии, посочва мозъчният тръст InfluenceMap. 

Още по темата

Системата за компенсиране, известна като CORSIA (Схема за компенсиране и намаляване на емисиите на въглероден диоксид в международното въздухоплаване) е разработена от Международната организация за гражданска авиация (ICAO). Скорошен доклад на ЕС обаче изтъква, че тези компенсации не са достатъчни, за да ограничат емисиите.

Междувременно от Airbus SE заявиха пред представители на блока, че самолетите, задвижвани с водород с повече от 150 места, вероятно няма да бъдат налични в глобален мащаб преди 2050 г.

Превозвачите настояват ЕС да отложи преминаването към устойчиво авиационно гориво, като Air France-KLM подкрепя задължителната употреба само с напредване на технологията, а Deutsche Lufthansa AG твърди, че това ще създаде проблеми с конкурентоспособността, докато собственикът на British Airways IAG SA изтъква, че устойчивите горива трябва да се прилагат само за вътрешните европейски полети.

Според Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) докладът на ЕС изкривява „истинските и дългогодишни усилия за устойчивост“, докато консултантската компания A4E изтъква, че документът не отразява действията и инвестициите на сектора, който допринася с 2,4% за глобалните емисии.

CORSIA е разработена с участието на екологични групи, като броят на държавите в обхвата на инициативата продължава да нараства.

Докато автомобилната индустрия напредва по своя път към декарбонизация, подкрепена от инвеститори и правителства, преходът на авиоиндустрията е по-сложен, като се имат предвид по-големите енергийни разходи, необходими за транспортирането на пътниците по въздух.

Авиокомпаниите също използват кризата с коронавируса, която почти занули въздушните пътувания на моменти на 2020 г., в опит да забавят таксите, предназначени да ги тласнат към намаляване на емисиите, според InfluenceMap, която изследва 10-те най-големи компании в европейската индустрия, наред с Airbus и Boeing Co. Единствено EasyJet Plc показва „по-голяма ангажираност“ по въпроса, изтъкват от мозъчния тръст.

Миналия септември Airbus заяви, че работи по три проекта за самолет, задвижван с водород, който може да влезе в експлоатация от 2035 г.

Според ЕС налагането на водородни самолети със 100 и повече места вероятно ще се случи около 2040 г., докато машини с по 250 места не се очаква да бъдат въведени в експлоатация преди 2050 г.

През следващото десетилетие ще започне търговската употреба на водородни самолети с 50 до 100 места, посочват от Европейската комисия.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Мегасделка за най-големия в света офшорен вятърен парк