Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Европейските авиокомпании превръщат пасажерите в кредитори

Превозвачите не успяват да посрещнат всички искания за възстановяване на пари и предлагат ваучери

Европейските авиокомпании превръщат пасажерите в кредитори

Снимка: архив Ройтерс

Европейските авиокомпании, които чакат на опашка за държавни помощи, искат да използват и друг източник на безлихвени заеми – от техните клиенти, пише Ройтерс.

Хванатите в паричен капан превозвачи се стремят да суспендират правилата на Европейския съюз (ЕС), които изискват възстановяване на средствата при анулиране на резервации, и вместо това издават ваучери на клиенти, които не са излетели заради пандемията, за бъдещ период.

Исканията за възстановяване на суми биха били голям допълнителен източник на пари за много авиокомпании, които и без това вече се нуждаят от държавна помощ, за да преживеят трайния спад в пътуванията.

Потребителските организации казват, че някои големи авиокомпании изпълняват правилата за възстановяване. Организациите осъждат обаче, според тях, опитите да бъдат принудени потребителите да им дават заеми в брой.

„Бяхме абсолютно затрупани от оплаквания на пътници, които твърдят, че не могат да получат парите си от авиокомпаниите“, коментира Рори Боланд от британската потребителска група Which?.

Европейската комисия отхвърли призивите на индустрията да облекчи правилата на ЕС за анулиране на плащания. Авиокомпаниите твърдят, че не могат да спазят правилата в момента. „Изправени пред катастрофа на паричнте потоци, много авиокомпании могат да предложат ваучери вместо незабавно възстановяване на пари за анулирани полети“, коментират от лобистката им група Airlines for Europe (A4E).

Още по темата

Продължителното спиране на полетите би довело до възстановяване на хората на 3,5 млрд. евро от приходите на Lufthansa през второто тримесечие, изчислява Citi. За British Airways сумата достига 3 млн. евро, за Air France-KLM – също около 3 млрд. евро, за easyJet и Ryanair сумата е от порядъка на 760-770 млн. евро.

Говорител на Lufthansa каза в петък, че възстановяването на пари остава "по принцип възможно", но не "в обичайните срокове“. Финансовият ръководител на авиокомпанията посочва пред инвеститорите, че стремежът е да бъдат изпратени колкото се може повече ваучери.

EasyJet и British Airways са сред авиокомпаниите, които се затрудняват да посрещнат исканията за връщане на пари от потребителите. Те ги деактивират и предлагат само ваучери. Air France-KLM, подобно на Lufthansa, казва на клиентите, че вече не предлага незабавно възстановяване на средства. Вместо това се издава клиентски кредит, валиден за една година, който може да бъде възстановен само в края на този период. Причината са големият брой искания за връщане на пари.

ЕС вече облекчи правилата за слотове и компенсации и ще предложи на авиокомпаниите повече помощ, заяви комисарят по транспорта Адина Валеан пред Ройтерс. "Хората трябва да получат парите си обратно, ако това е, което искат", допълва тя.

По статията работи: Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
2
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Българските туроператори направиха същото в противоречие с европейските директиви! Само че при нас Комисията за защита уж на потребителите излезе с препоръка, че може да. не се връщат парите на клиентите до 1 мес. след изтичане на извънредното положение. Уникална защота на потребителя, точно в тази ситуация.
0
 
7
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
На мен от Луфтвафето ми казаха, че ще чакам три месеца.

Още от Европа
Швейцария отваря границите си за висококвалифицирани работници след 6 юли