Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Фараж печели кибер битката за Brexit във войната за европейските избори

Партия Brexit е най-харесваната британска политическа организация във Facebook

Фараж печели кибер битката за Brexit във войната за европейските избори

Найджъл Фараж. Снимка: Ройтерс

Новосъздадената партия Brexit на Найджъл Фараж заплашва да издуха консерваторите на премиера Тереза Мей по време на европейските парламентарни избори . Една от причините за възхода на Фараж е неговата популярност в социалните мрежи, решаващо бойно поле за вота, пише Bloomberg.

Със серия от добре полирани и професионално записани видеа, Фараж успява да пребори другите претенденти онлайн и да спечели вниманието на голяма част от гласоподавателите.

„Те залагат всичко, което имат на тази възможност“, споделя Саймън Ъшърууд, бивш директор за Великобритания в академичната група за изследване на връзките между Кралството и Европейския съюз (ЕС) Changing Europe.

Партия Brexit настоява за раздяла между Великобритания и ЕС без споразумение, твърдейки, че отлагането на Brexit е своеобразно предателство спрямо волята на нацията.

Обединението започна от нищото, като достигна до възможността да се класира първо на европейските избори на 23 май. 

Още по темата

За торите на Мей, опасността е голяма. Страхът сред консерваторите се отнася до това, че Фараж ще се възползва от своя успех на предстоящия вот, за да откъсне голяма част от електората на консерваторите за следващите парламентарни избори, което ще увеличи влиянието на лейбъристите в национален мащаб.

Дигиталната кампания в момента е особено популярен фактор при изготвянето на стратегия преди изборите за всички големи партии. Рекламирането в социалните платформи помогна на торите да спечелят неочаквано парламентарните избори през 2015 г., като две години след това направиха същото и с лидера на лейбъристите Джереми Корбин.

Използването на Facebook от партия Brexit ни връща обратно към 2016 г., когато кампанията за излизането на Обединеното кралство от ЕС използва именно този евтин метод, за да достигне до широката аудитория.

Активността на Фараж в тази платформа се увеличи от април насам, като кампанията включва популяризиране на дейността на партията, атаки срещу претендентите и споделяне на политически послания, които обикновено биват гледани поне 7 млн. пъти.

Facebook страницата на партия Brexit, създадена през януари тази година, е събрала 108 хил. харесвания, повече от проевропейската Change UK, която беше сформирана февруари 2019 г., събирайки едва 22 хил. харесвания. Торите, от своя страна, както и страницата на лейбъристите, разполагат съответно с 652 хил. харесвания и 1 млн. харесвания, докато Либералните демократи имат около 192 хил. „лайка“.

Разходите за реклама на партия Brexit във Facebook за последната седмица възлизат на 27 311 паунда, или близо четири пъти повече в сравнение с тези на консерваторите и двойно повече от разходите на лейбъристите.

Единственото партийно обединение, което изпреварва в това отношение Фараж, е Change UK, която е инвестирала 52 676 паунда в реклами в конкретната платформа.

Изненадващото представяне на новата партия предизвика въпроси относно финансовия източник. Председателят на партия Brexit Ричард Тайс заяви пред BBC Radio в понеделник, че са получили дарения от по 25 паунда от над 100 хил. души.

Тайс отказа да отговори на въпрос, дали партията му взима и дарения в чуждестранна валута.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
ЕС създава регулаторна рамка за функционирането на платформите за краудфъндинг