Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Fraport и Lufthansa искат да управляват съвместно летището във Франкфурт

До седмици ще бъде създадено общо дружество, за да се укрепи летището, да се развие инфраструктурата и да се използва пълния потенциал за ефективност

Fraport и Lufthansa искат да управляват съвместно летището във Франкфурт

Снимка: EPA/ARMANDO BABANI

Германската авиокомпания Lufthansa и летищният оператор Fraport възнамеряват да създадат съвместно предприятие за бъдещото развитие на летището във Франкфурт.

„Съгласихме се да работим в още по-тясно сътрудничество във Франкфурт“, поясни директорът на Fraport Щефан Шулте във вторник по време на общото събрание на листнатия на MDax концерн. В следващите седмици съвместното предприятие трябва да бъде създадено, предава Ройтерс.

Според Шулте става дума за укрепване на летището като център, за развитието на инфраструктурата и използването на потенциала за ефективност. Така например летището трябвало да стане по-привлекателно за пътниците.

Операторът на летището и най-големият му клиент стартираха дискусии за по-тясно партньорство преди почти три години, след като уредиха извънсъдебно по-стар спор за летищните такси.

Операторът на летището във Франкфурт се противопостави на идеята за намаляването на правата за излитане и кацане на Lufthansa на най-голямото летище в Германия. „Lufthansa е основната авиокомпания за летище Франкфурт. Абсолютно сме за това Lufthansa да е в състояние да запази слотовете си“, заяви Шулте във вторник по време на излъчваното онлайн годишното общо събрание.

Още по темата

Важно е основният клиент на Fraport да може да „задържи и също да разшири“ пазарния си дял във Франкфурт, казва той. Една евентуална ограничителна намеса на Европейската комисия в правата за трафика би била грешен знак за летището, което се придържа към плановете за разширяване въпреки спада на бизнеса, причинен от коронавируса.

Заради икономическите последици от пандемията самата Lufthansa трябва да бъде подкрепена от държавата с до 9 млрд. евро публични средства. Правителството се съгласи за спасителния пакет след продължили няколко седмици преговори. Помощта обаче трябва да бъде одобрена от Европейската комисия.

Според вътрешни източници регулаторът в Брюксел изисква Lufthansa да предаде слотове в своите хъбове във Франкфурт и Мюнхен на свои конкуренти, за да ограничи пазарната си мощ. Авиокомпанията има пазарен дял от приблизително две трети от полетите и на двете летища. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
АВВ приключи продажбата на „Енергийни мрежи“ на Hitachi