Германският мрежови оператор Bundesnetzagentur финализира първия търг за компенсации за предсрочно закриване на въглищни мощности в страната. Получени са 11 заявки за компенсации при затварянето на общо 4,7 гигавата мощности, става ясно от съобщението на оператора.
В този търг са разпределени компенсации на обща стойност 317 млн. евро. Средно е постигнато ниво от 66 269 евро за мегават, което е под максимално определените 165 хил. евро за мегаватчас.
Най-голямата единична мощност, която ще получи компенсацията в този търг е 875 мегавата, а най-малката - 3,6 мегавата. Най-ниската оферта е за 6047 евро, а най-високата - 150 хил. евро. Сред подалите оферти за компенсации са въглищни мощности в активите на RWE, Vattenfall и Uniper.
От 1 януари 2021 година тези централи вече няма да продават енергия, произведена от въглища.
В края на ноември ЕК официално одобри схемата за компенсиране на предсрочно затворените въглищни мощности в Германия. Тя не се отнася до работещите с лигнитни въглища централи. По тази схема се предвижда провеждането на търгове, на които да бъдат разпределени компенсациите за закриването на мощности.
Решението за възлагане на поръчката се взима предвид цената, заявена от компаниите за закриване на мощностите, както и на базата на очакваното намаление на въглеродните емисии спрямо предложената цена.
Следващият търг ще бъде проведен на 4 януари 2021 година, посочват от системния оператор на Германия.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията