IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германски съд дава зелена светлина за забрани на по-стари дизели

Хамбург може да е първият голям град, който ще се възползва от решението, като затвори за по-стари дизелови коли натоварени улици

20:43 | 19.05.18 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	В Хамбург вече се монтират табели по улиците. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

В Хамбург вече се монтират табели по улиците. Снимка: Ройтерс

Германските градове вече могат да забраняват движението на по-стари дизелови автомобили по определени улици макар забраните за по-големи градски зони да са по-проблемни. Това се посочва в решение на Федералния административен съд на Германия, публикувано късно в петък. 

Съдът взе решението по принцип преди почти три месеца, но мотивите, оповестени вчера, посочват подробности, най-вече за изискванията мерките да бъдат пропорционални. Сега съдът пояснява, че общините могат да спрат всички, освен тези с най-новия стандарт Евро-6, който бе въведен през 2014 г., предава DPA.

Северният град Хамбург може да стане първият голям град, който ще се възползва от решението, като затвори за по-стари дизелови коли силно натоварени улици.  

Федералното правителство все още обсъжда как да избегне широкомащабни забрани предвид опасенията от недоволство на собствениците на автомобили и опасенията от евентуални искове за обезщетение.

Решението бе отговор на действия на градовете Щутгарт и Дюселдорф, но поставя прецедент, който може да бъде използван от други общини. 

Преди няколко месеца върховният административен съд на Германия разреши на големите градове да забранят тежко замърсяващи дизелови автомобили - мярка, която вероятно ще засегне 12 милиона автомобила в най-големия европейски пазар на автомобили и ще принуди автомобилните производители да плащат за скъпи модификации. Налице е глобално противопоставяне срещу автомобилите с дизелови двигатели, откакто Volkswagen призна, че през 2015 г. фалшиво е занижавал стойностите на изхвърляните вредни емисии във въздуха, за които е известно, че причиняват респираторни заболявания. 

За градските зони, обхващащи шосетата, Административният съд препоръчва постепенно въвеждане на забраните, като се започне от по-старите коли със стандарт Евро-4 (той бе заменен от Евро-5 през 2009 г.). През февруари съдът в Лайпциг постанови колите с Евро-5 да не бъдат блокирани преди 1 септември 2019 г. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:14 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 0
red6
преди 5 години
мен ме интересува скапаните им дърти дизеляци да не идват тук. Което е точно това, което се задава.Иначе - имат пари, купуват. Ако нямат пари - има градски за в градовете. Който си работи на 6.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 29 rate down comment 4
majnata
преди 5 години
Напрао Евро 10 ... стадото да сменя таратайката на всеки две години ! Иначе германската икономика била на шест !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още