Германската автомобилна индустрия призова в сряда (29 януари) Европейския съюз (ЕС) да направи регулациите относно емисиите на въглероден диоксид по-предсказуеми, съобщава Ройтерс.
Ола Калениус, вицепрезидент на германската асоциация на автомобилната индустрия VDA, заяви, че Европейската комисия (ЕК) иска да поднови дискусиите за целите около климата за сектора, въпреки че правилата за емисиите за 2025 г. и 2030 г. бяха определени само преди година.
„Това, от което се нуждаем за успешната трансформация на нашата индустрия, е сигурност при планирането. И затова нашата асоциация би я приветствала, ако Комисията на ЕС гарантира надеждни рамкови условия“, посочи Калениус.
Калениус, новият изпълнителен директор на производителя на Mercedes - Daimler, заяви, че секторът се нуждае от задължителни ограничения за емисиите, но също така призова транспортната индустрия да бъде включена в европейската система за търговия с емисии в бъдеще.
„Този пазарен подход би могъл допълнително да насърчи технологичните иновации в нашата индустрия“, подчерта той.
В рамките на изминалата седмица Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) публикува план, състоящ се от 10 точки, който разкрива как тя възнамерява да помогне на ЕК за изпълнението на нейната „Зелена сделка“.
Като представител на 16 от най-големите европейски автомобилни марки, в това число Ferrari, Renault и Volkswagen, асоциацията цели да представи своите виждания за това десетилетие особено на фона на прогнозите, че 6-годишният период на растеж при продажбите на автомобили ще приключи през тази година.
През декември страните от ЕС се договориха за план, насочен към постигане на нулеви количества въглеродни емисии до 2050 г., като се очаква през юни да бъде въведено и законодателството в тази насока.
Очаква се еврокомисарят по транспорта Адина Валена да разработи план за мобилност през тази година, след като председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен ѝ възложи задачата да изготви цялостна стратегия за устойчива и интелигентна мобилност.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
преди 5 години айде ти ... вокзала и към Масква ... и да ни отървеш от гнусното ти присъствие :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Добре де - все се говори за тия емисии и от ЕК тероризират автомобилните компании, но пак от същата Ек накараха нашите камиони да обикалят празни по пътищата на Европа, за да си почивали !!! Крайно време е да отворим очи за истината - ЕС се управлява от мpъсни престъпници бюрократи, които - ако европейците не бяха толкова пречупени и наведени от всевъзможни толерaстки промиваници на мозъка, нямаше да търпят и един ден, но щяха да ги свалят с революция и избият. Тия няма да се оставят, докато не сринат европейската икономика, това е ясно.А на тоя чичо Ола ще му кажа - да обмисли как в най-скоро време Daimler да емигрира в Швейцария. Явно нито ЕС, нито Германия го искат - освен като дойна крава чрез данъци и всевъзможни санкции. Ами да дyхат супа тогава - всяка друга държава ще приеме с отворени обятия такава компания.Така че: хайде към Базел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар