Германската национална авиокомпания Lufthansa търси спасение в размер на 10 млрд. евро, като предлага на правителството на страната 25,1- процентен дял, съобщава германският седмичник Der Spiegel, цитиран от Ройтерс.
Според предложението правителството ще държи над половината от акциите – в размер на 5,5 млрд. евро – без право на глас, за което то ще получава гарантирана възвръщаемост от 9%.
Държавната банка за развитие Kreditanstalt за Wiederaufbau (KFW) ще осигури още 3,5 млрд. евро, подкрепени от германското правителство.
Заеми в размер на общо 6 млрд. евро също се очакват от Австрия, Германия и Швейцария.
Миналата седмица Lufthansa обяви, че провежда „интензивни преговори“ с различни европейски правителства за осигуряване на финансова подкрепа.
Авиокомпанията и германското финансово министерство все още не са коментирали плана, въпреки че финансовият министър Олаф Шолц заяви пред германския всекидневник Passauer Neue Presse, че "данъкоплатците могат да разчитат на нас, че не проявяват наивност в тези разговори".
Този месец главният изпълнителен директор Карстен Спор заяви, че Lufthansa ще търси държавна подкрепа от Германия, Австрия, Швейцария и Белгия, тъй като харчи пари с „1 млн. евро в час“, което означава, че нейните 4 млрд. евро в брой ще бъдат недостатъчни.
През миналата седмица стана ясно, че пакетът от помощи ще включва средства от новия германски фонд за икономическа стабилизация (ESF), гарантирани от държавата заеми от Германия и дълг, предоставен от Австрия, Швейцария и Белгия, където са базирани дъщерните дружества на Lufthansa, добавят източниците.
Капиталовата инжекция от ESF, която вероятно ще е до 4 млрд. евро, първоначално може да дойде под формата на капитал без право на глас или т.нар. „мълчаливо участие“, твърдят двама източници, допълвайки, че всичко или част от това може да бъде преобразувано в акции на по-късен етап.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години Аве, нали държавата беше льош стопанин? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години шо не ги даат на концесия на Боце или Божков на некой от наще "бизнесмени" ? Аре да не са наще нешо на Сашовски, Китайски, Бразилски инвеститори ?!? ..... Тия праат нацонализации, а наще папуняци раздаат на концесии, летища, влакове, централи, квот им падне, са особено с карантията ше им върже ..... Успех със закриването на Бyлгaристан отговор Сигнализирай за неуместен коментар