Вицепремиерите на Италия Луиджи Ди Майо и Матео Салвини единодушно обявиха намерението си да отнемат концесията на Аутостраде пер л'Италия (Autostrade per l'Italia), оператора на срутилия се вчера близо до Генуа мост Моранди, информира италианският вестник Republica, цитиран от БТА.
Инцидентът отне живота на 39 души, от които 3 деца.
Така, един ден след трагедията, правителството отправи "декларации за война" към оператора на срутилия се мост, коментира Republica.
"Отговорните за случилото се имат име и презиме - Autostrade per L Italia. След години, през които се говореше, че структурите, управлявани от частни компании, се управляват по-добре, сме изправени пред един от най-големите европейски концесионери, който твърди, че този мост е бил сигурен", каза вицепремиерът и министър на икономическото развитие, труда и социалната политика Луиджи Ди Майо.
"Това са само извинения. Autostrade трябваше да извършва поддръжката и не го е направила. На първо място ръководните органи трябва да подадат оставка, възможно е да оттеглим концесията и да ги накараме да платят глоба от 150 милиона евро", добави той. "Ако частната компания не е в състояние да го направи, ще го стори държавата", каза в заключение Ди Майо.
В същото време министърът на икономиката и финансите Джовани Триа отчете "необходимостта от сериозен план за държавни инвестиции в инфраструктурата, което е приоритет на правителството и за тази цел няма да има бюджетни ограничения".
Министърът на транспорта и инфраструктурата Данило Тонинели каза днес, че Autostrade ще трябва да даде своя принос към разходите за реконструкцията на моста Моранди, съобщи Ройтерс.
Тонинели не отхвърли възможността концесията на магистрала А10 да бъде прехвърлена на държавната компания за управление на пътищата Anas.
са
Autostrade съобщи днес в комюнике, че е провеждала редовни, детайлни проверки на структурата преди трагедията и те са показали удовлетворяващи резултати.
Операторът твърди, че програмата за поддържане на моста се определя от резултатите от редовните проверки и е била одобрена от министерство на инфраструктурата и транспорта.
Междувременно и българският премиер Бойко Борисов разпореди на министрите Николай Нанков и Ивайло Московски да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да се реализират едновременно.
„Знаете, откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по „Тракия“ и по „Витиня“ те са по план. Искам решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове“, отбелязва премиерът на днешното правителствено заседание, става ясно от стенограмата на правителственото заседание.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?