IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Южна Европа продължава да притеснява Metro

Въпреки мудното потребление концернът потвърди годишните си цели

16:15 | 17.10.13 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	През третото тримесечие Metro отчита приходи в размер на 15,5 млрд. евро след 15,9 млрд. евро през предходната година. <em>Снимка: компанията</em></p>

През третото тримесечие Metro отчита приходи в размер на 15,5 млрд. евро след 15,9 млрд. евро през предходната година. Снимка: компанията

Икономическата стагнация в обширни части на Южна Европа спъва бизнеса на германския търговски гигант Metro. В периода между януари и края на септември приходите спадат с 2,2 на сто на годишна база до 46,3 млрд. евро, както обяви концернът в четвъртък.

Коригираните от валутните ефекти продажби обаче отчитат ръст от 0,9 на сто, заяви главният изпълнителен директор Олаф Кох. По този начин според него компанията е успяла да осъществи целите си за приключилата през септември съкратена фискална година. Същевременно Кох повтори прогнозата си за оперативната печалба преди специални фактори (EBIT) – малко над постигната от предходната година печалба от 706 млн. евро.

През третото тримесечие Metro отчита приходи в размер на 15,5 млрд. евро след 15,9 млрд. евро през предходната година. Така базираният в Дюселдорф гигант в търговията на дребно, към който спадат и най-голямата европейска верига за потребителска електроника Media-Saturn, дъщерното дружество Kaufhof и супермаркетите Real, оправдава очакванията на анализаторите за тримесечието. Експертите очакваха приходи за съкратената финансова година от 47 млрд. евро и нетни продажби за третото тримесечие от 15,5 млрд. евро.

В периода между януари и декември приходите на METRO Cash & Carry спадат с 2% до 22,6 млрд. евро (в местна валута: -0,6%). Ако не се вземе предвид продажбата на MAKRO Cash & Carry във Великобритания, приходите в това подразделение са почти на миналогодишното равнище.

През третото тримесечие на 2013 METRO Cash & Carry постигна в Западна Европа, Източна Европа, Азия и Африка ръст по отношение на приходите на сравнима база. Отрицателните валутни ефекти са се отразили на тренда на приходите преди всичко в Русия, Турция, Индия и Япония. През третото тримесечие на 2013 г. METRO Cash & Carry е открила шест нови магазина, включително четири в края на септември в Китай.

В подразделението Media-Saturn продажбите нарастват с 0,6% (1,0% в местна валута). В третото тримесечие продажбите са намалели незначително с 0,1% (ръст от 1.0% в местна валута). В Германия Media-Saturn се върна на положителна територия с увеличение на сравнимите продажби от 3,1%. Поради продължаващата трудна икономическа среда в Южна Европа и някои източноевропейски страни ръстът на продажбите се забавя леко в сравнение с второто тримесчие. Онлайн продажбите са се увеличили значително с повече от 70%.

Real отчита за периода между януари и септември приходи от 7,3 млрд. евро. Спадът от 8,3% (в местна валута – 7,9%) се дължи на факта, че от март 2013 магазините в Украйна, от април тези в Русия, а от септември и обектите в Румъния вече не влизат в отчетите на METRO GROUP. Приключването на на продажбата на Real в Полша се очаква до края на годината. През третото тримесечие приходите са в размер на 2,3 милиарда евро, спрямо 2,6 милиарда евро за същия период на миналата година. 

Въпреки мудното потребление в Южна Европа Кох си постави за цел за първите девет месеца на 2013 г. „умерен ръст на приходите“, но при изключване на продажбите на активи. Подробни данни за кратката финансова 2013 година концернът се готви да представи на 12-и декември.

В България компанията влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 14 обекта на територията на страната. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
RedBot
преди 10 години
Качествената храна определено не е в големите вериги. А другите бокуци ги има навсякъде по нет магазините.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
melon
преди 10 години
Преди две седмици човек искаше на входа временна карта - искал нещо да си купи. Отказаха му - не издавали:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 0
bgMan
преди 10 години
Не знам как е в другите страни но специално в България стратегията им е тотално сбъркана. Да пазаруваш от Метро България въобще не е най-изгодната покупка. Отделно дето свалиха асортимента с поне 50%.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Не ги спъва стагнацията а летаргията. Специално у нас се отвориха 100 вериги надпреварващи се за пазар и за клиенти, в резултат на което не съм стъпвал в Метро с тъпите им метрокарти, Метроеденици и магазини на края на света вече 7-8 години и не възнамерявам и да го правя
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още