IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Контейнерните кораби губят товари за няколкостотин милиони евро

Самите кораби стават все по-големи и се движат все по-бързо

17:02 | 06.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: ЕРА/БГнес</em></p>

Снимка: ЕРА/БГнес

Контейнеровозните кораби губят все повече товари в открито море, а през последните две години тези случаи дори са се „увеличили чувствително“, става ясно от данни от застрахователната индустрия. Според Германската застрахователна асоциация (GDV) само през зимното полугодие на 2020-2021 г. стойността на изгубените стоки възлиза на „няколкостотин милиона евро“.

„Основният проблем е, че характеристиките на плаване на големите контейнеровози и настоящите системи за обезопасяване вече не си пасват", обяснява заместник-управляващият директор на GDV Аня Кефер-Рорбах, цитирана от DPA.

Тя добави, че ситуацията не се е подобрила и през 2021 г.: през октомври например ZIM Kingston загуби повече от 100 контейнера и се запали, а през ноември 38 контейнера паднаха зад борда на Cosco Nagoya.

Трябва да спрем тази тенденция: загубите на контейнери застрашават екипажите и корабите, генерират високи разходи и допринасят за замърсяването на моретата, обяснява Кефер-Рорбах.

Експертите от GDV обясняват големия брой инциденти с нарастващия размер на корабите. В някои случаи широки над 60 метра, контейнеровозите пътуват много бързо, дори при бурно море. Заради бързото движение върху подредените контейнери действат големи сили, които могат да доведат до опасни странични вибрации, т.нар. търкаляне. Освен това товарите, които могат да бъдат високи до дванадесет контейнера, са изложени на силен вятър.

Според GDV т.нар. резервоари за потискане на преобръщането, пълни с баластна вода, могат да противодействат на опасното движение при преобръщане. Засега обаче монтирането на такива резервоари не е задължително и едва няколко корабни компании оборудват корабите си с такива системи. 

GDV също така призова за „фундаментално“ преосмисляне на дизайна на системите за сигурност. Те ще трябва да бъдат адаптирани към размерите и действителните характеристики на корабите по време на плаване. Качеството и теглото на натоварените контейнери също трябва да се проверяват по-добре, настоява организацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още