Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Коронавирусът създава нови тенденции в потреблението

Бъдещето на дистрибуцията ще бъде "фигитално", смятат експерти

Коронавирусът създава нови тенденции в потреблението

Снимка: Simon Dawson/Bloomberg

Повече грижа за интериора на жилището, отколкото за гардероба, подготовка за евентуална нова блокада, разпределяне на разходите… Някои тенденции в потреблението, произтичащи от епидемията от COVID-19, са се запазили и през лятото и брандовете се приспособяват, считайки, че в тази област няма да има „завръщане към нормалното“, пишат AFP и френският вестник La Tribune.

Френската компания за стоки за дома Bazar de l'Hôtel de Ville (BHV) вече беше известна с щандовете си за домашни ремонти, но директорката й Аманин дьо Суза, която пое управлението преди две години, насърчава разрастването на сегмента на домашните потреби и забавленията. И има право, тъй като в момента оборудването за дома съставлява 60% от оборота на веригата спрямо 40% за модата, докато година по-рано съотношението е било 50:50. „Вървим към съотношение 65%:35%“, казва тя.

Всички участници на пазара са наблюдавали еднаква динамика в оборудването на дома, както в областта на ремонтите, така и на обзавеждането и подреждането на работен кабинет. В Bureau Vallée Адриан Пейрол констатира експлозия на пазара на принтери, който продължава след блокадата. „Трудно е да се снабдим с тези продукти, става почти непосилна задача да го направим“, казва той. Друг звезден продукт са офис столовете.

Спад при текстила и козметиката

За сметка на това работата от разстояние и маските продължават да наказват секторите на текстила и козметичните продукти. Компанията Nielsen съобщава, че разходите за червило и други гримове за лице и очи продължават да намаляват спрямо нивата от 2019 г.

Още по темата

Оборотите на веригите магазини за дрехи и текстил във Франция са регистрирали свиване в края на юли с 20% спрямо същия период на 2019 г., показва изследване на френския Институт за мода. „Спадът на пазара през 2020 г. се очаква да надмине този през периода 2007-2009 г. (-17%), очаква той.

Малка утеха е, че кризата „стимулира силно онлайн покупките“, уточнява институтът.

Внимание към „фигиталното“

Бъдещето на дистрибуцията ще бъде „фигитално“ или „многоканално“, смятат специалистите. Вече не може да става дума за противопоставяне на електронната търговия и физическите магазини – различните участници се възползваха от кризата, за да „ускорят дигиталната си трансформация“, обяснява заместник-председателят на Европейската асоциация за електронна търговия Марк Лоливие.

Поръчка онлайн или в магазина, поръчка в магазина на стока, която вече не е в наличност, „обменът между физическата мрежа и интернет сайтовете трябва да бъде гъвкав“, допълва специалистът в преструктуриране на компании Филип Фавр, президент на компанията Go Sport.

Рейтинговата агенция Moody's предупреждава, че за много европейски и американски дистрибутори ще бъде трудно да постигнат приходите от 2019 г. преди да са минали „поне две години“. В резултат на това „след пет години очакваме, че ще има по-малко магазини, тъй като натискът върху маржовете ще се засили“, допълва агенцията.

Дистрибуторите ще трябва да инвестират, за да гарантират онлайн прехода, а заради по-малкия брой продажби ще трябва да намалят други разходни пера. Според Moody's това ще е особено чувствителен въпрос в САЩ, включително за цели търговски центрове.

По-отговорно потребление?

„Новините, свързани с COVID-19, не влияят вече върху тенденциите при потреблението в Европа, напротив, нови социално-икономически и поведенчески модели навлязоха в играта и определят бъдещето на широкото потребление“, отбелязва Nielsen. Между здравната и икономическата несигурност компанията очаква, че „потребителите ще бъдат още по-внимателни по отношение на храните, които купуват“.

Това важи както за хората, чиято покупателна способност е намаляла, така и за останалите. „Ще трябва да се помирят навици в пазаруването, създадени от години, с новата реалност днес, когато приоритетите в здравната област и в бюджета вървят ръка за ръка“, казва Скот МакКензи от Nielsen Intelligence.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Кадър на деня за 31 октомври