IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lufthansa и LOT може да имат нужда от държавни помощи

Берлин може да придобие дял от акциите на германския превозвач, който обаче предпочита да запази оперативна независимост

23:04 | 03.04.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Piotr Malecki/Bloomberg</em></p>

Снимка: Piotr Malecki/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Deutsche Lufthansa AG Карстен Щпор е изправен пред нарастващ натиск да предаде дялово участие на германското правителство, тъй като авиокомпанията се бори за оцеляване, предава Bloomberg, като се позовава на запознати източници.

Представителите на Lufthansa са в преговори с представители на кабинета в Берлин, твърдят източници на агенцията, молейки да не бъдат идентифицирани, тъй като темата е поверителна. Шпор се противопоставя на идеята Германия да придобие пряко акции, като предпочита инструменти, като заеми или кредитни гаранции за набиране на парични резерви.

Говорител на Lufthansa заяви, че компанията е разговаряла с правителството и подкрепения от държавата кредитор KfW за различни опции, които биха поддържали ликвидност, но отказва подробен коментар. Говорителят на германското министерство на икономиката отказва коментар пред Bloomberg.

Запознатите с дискусиите източници поясняват, че несигурността за това кога по-голямата част от флота на авиокомпанията ще лети отново, дали тя ще трябва да възстанови пари на хиляди клиенти и темата за възможността на фирмата да обслужва дълга си, са накарали участниците да обсъждат сценарии, при които правителството ще придобие собствен дял в германския водещ превозвач.

Подобно на всички авиокомпании, Lufthansa се бори за поддържане на ликвидността на фона на внезапното спиране на приходите. Компанията имаше миналия месец ликвидност за около 5,1 милиарда евро (5,5 милиарда долара) според анализ на Credit Suisse - сума, която едва покрива задълженията, ако Европейският съюз наложи спазване на законите, които да наложат възстановяване на пари при поискване в случай на анулиране на полетите.

Освен задълженията за възстановяване Lufthansa също има разходи от около 1 млрд. евро на месец, което означава, че ще се нуждае от значителна инжекция, за да устои на бурята, срава ясно още от анализа на Credit Suisse. В преговорите с германското правителство Lufthansa настоява за опции, които биха позволили на превозвача да поддържа оперативна независимост, включително заеми и кредитни гаранции от подкрепяния от държавата Kreditanstalt für Wiederaufbau, известен като KfW.

Но на фона на въпроси, свързани с възможността за изплащане на нарастващата купчина дългове на Lufthansa, преговарящите от страна на превозвача обмислят вариант за дялова инвестиция, Подобен потенциален сценарий може да включва възможността правителството да придобие пряк дял чрез увеличаване на капитала или да вложи собствен капитал, без да придобива права на глас, поясняват още източниците.

Нужда от държавна помощ има и полският национален превозвач LOT. Компанията работи над спасителен план, поясни полският вицепремиер Яцек Сасин в петък пред TVN24. „LOT няма да се справи без държавна подкрепа“, каза той и поясни, че е в постоянен контакт с мениджмънта.

Това застрашава планираното поглъщане на Condor, което можеше да се провали и заради претенции на собственика на LOT PGL. Така и за германския Condor се очертава възможността за временна национализация. Обсъжда се също, че държавният мостов кредит на KfW за 380 милиона евро ще бъде удължен след 15 април, ute Personen sagten.

Заради коронакризата и значително намалените полети ваканционната авиокомпания вече е кандидатствалаза допълнителен заем от 200 милиона евро от KfW като помощ за ликвидност. Не е ясно също така дали може да има нов процес на продажба.

Condor е бившо звено на банкрутиралата през септември 2019 г. Thomas Cook. Превозвачът беше спасен чрез държавен "мостов заем" в размер на 380 млн. евро.

От Condor заявиха преди дни, че са в преговори с всички участващи страни и че все още не е взето решение по отношение на национализирането, като отказа да коментира допълнително тази тема.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още