Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Lufthansa отложи одобрението на спасителната помощ

Компанията обаче продължава да смята спасителния план за единствена жизнена алтернатива за запазване на платежоспособност

Lufthansa отложи одобрението на спасителната помощ

Снимка: Michaela Handrek-Rehle/Bloomberg

Надзорният съвет на Lufthansa отложи одобрението на спасителната помощ за 9 млрд. евро (9,90 млрд. долара) заради условията, наложени от Европейския съюз, съобщи германската авиокомпания, цитирана от Ройтерс.

Очакваше се Надзорният съвет на Lufthansa да проведе заседание в сряда за утвърждаването на спасителната сделка, но Европейската комисия поиска от авиокомпанията да се откаже от правата за излитане и кацане за шест от 300 слота на летищата във Франкфурт и Мюнхен, където Lufthansa има две трети пазарен дял.

Авиокомпанията съобщи, че искането ще „доведе до отслабване“ на функциите на хъб на домашните й летища.

Още по темата

„Произтичащите от това икономически последици за компанията и планираното изплащане на мерките за стабилизиране, както и възможни алтернативни сценарии трябва да бъдат анализирани интензивно“, съобщи Lufthansa.

Надзорният съвет обаче продължава да гледа на спасителния план „като на единствената жизнена алтернатива за запазване на платежоспособност“, съобщи авиокомпанията.

Неочакваното отлагане се случва, въпреки че компанията беше сериозно отслабена от коронавирусната криза. Lufthansa има ликвидни средства само за няколко седмици, преди да остане без пари, съобщават запознати източници, цитирани от Bloomberg. Предложената спасителна помощ изисква одобрението на акционерите и на ЕС, преди средствата да бъдат разпределени. Процесът може да продължи няколко седмици без ново отлагане.

Тристранни преговори

Седмиците на тристранни преговори между авиокомпанията и представители на германското правителство и на Брюксел за формата на пакета от спасителни мерки трябваше да предотвратят допълнително забавяне, след като предложението беше представено на компанията в понеделник.

Но почти веднага след обявяването на сделката единството започна да се пропуква. Представители на антитръстовите регулатори в ЕС поискаха авиокомпанията да се откаже от слотовете на двата си ключови хъба, а германският канцлер Ангела Меркел заяви по време на вътрешно заседание, че ще защитава интереса на Lufthansa по време на преговорите с Брюксел.

Още по темата

Берлин работи в ЕС, за да гарантира, че сделката, която ще гласуват инвеститорите, няма да нарушава правилата за държавната помощ, съобщават запознати източници. Германия иска т. нар. успокоително писмо от регулаторите да предоставя правна яснота за финансовите аспекти преди ЕС да може да одобри сделката, съобщи един от източниците. Това няма да включва спора за слотовете.

В сряда Меркел заяви, че разговорите за Lufthansa продължават. Представители на авиокомпанията и на германското министерство на икономиката отказаха коментар.

Официални представители признават в частни разговори, че Lufthansa ще трябва да се откаже от значителен капацитет в Германия, за да си осигури благословията на Комисията. Може да се наложи авиокомпанията да се откаже и от 20 самолета в Германия, съобщи запознат източник.

Слотовете на летищата са много важни за авиокомпаниите, тъй като им дават възможност да оперират полети в популярни часове и до желани дестинации. Това е стока, която регулаторите в ЕС често искат от превозвачите да отстъпят на по-малки конкуренти, когато искат одобрение за сливания, включително при придобиването през 2017 г. на част от Air Berlin от Lufthansa.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Кадър на деня, 4 юли