Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Metro повишава значително нетната печалба

При оперативната печалба негативно влияние оказват ценовата конкуренция и натискът над маржовете в Русия

Metro повишава значително нетната печалба

Магазин на Метро в Киев, Украйна. Снимка: архив Ройтерс

Германският търговски концерн Metro е спечелил през първото фискално тримесечие на тази година значително повече, отколкото преди година. Базираната в Дюселдорф компания потвърди освен това и прогнозата си за текущата година. 

По отношение на оперативната печалба обаче негативно влияние оказват ценовата конкуренция и натискът над маржовете в Русия. Въпреки това данните надвишиха очакванията на анкетирани от Factset анализатори, предава DPA.

Оперативната печалба преди отчитане на данъци и такси и без приноса на сделки с недвижими имоти (Ebitda) се покачва през първото фискално тримесечие 2017/18 (до декември) от 565 млн. евро до 608 млн. евро. Очакванията на анализаторите бяха за ръст до 577 млн. евро. Негативно са се отразили тук слабият бизнес в Русия и валутни ефекти, които отчасти са били компенсирани от премахването на разходите за преструктуриране за Real през тази година, както и еднократни приходи. 

Още по темата

Печалбата без отчитане на данъчните задължения се покачва до 392 млн. евро (спрямо 372 млн. евро година по-рано), а нетната печалба е 232 млн. евро при 124 млн. евро преди година. Печалбата на акция е 0,64 евро за акция спрямо 0,34 евро преди година.

Преди година концернът бъркаше дълбоко в касите си за преструктурирането на дъщерната си компания Real, а освен това сега концернът плаща и по-малко данъци. Приходите на база на съществуващи от поне година обекти растат леко с 0,2 на сто до 10,1 млрд. евро.

Главният изпълнителен директор на компанията Олаф Кох потвърди годишната прогноза. Оперативната печалба (Ebitda) се очаква да се повиши с около 10 на сто спрямо миналогодишната от 1,44 млрд. евро. Приходите ще отчетат съвсем лек ръст от 0,5 на сто. 

През лятото Metro се отдели с едноименните обекти и веригата супермаркети Real от магазините си за търговия с електроника Media Markt и Saturn. Те сега оперират под холдинга Ceconomy.

В България концернът влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 11 обекта на територията на страната.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Бизнесът: Оставките в британското правителство застрашават сделката за Brexit