Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Може ли Великобритания да забрани конвенционалните автомобили през 2030 г.?

Съвместен доклад на екологични организации изчислява, че възприемането на такава стратегия след 2030 г. ще отдалечи Лондон от целта за нулеви емисии до 2050 г.

Може ли Великобритания да забрани конвенционалните автомобили през 2030 г.?

Снимка: Bloomberg L.P.

Правителството на Великобритания трябва да наложи в рамките на едно десетилетие забраната за продажба на дизелови автомобили, ако иска дори да се доближи до целите си за климатичните промени, показа анализ, цитиран от Bloomberg. 

Още по темата

Британските власти обмислят да засилят ограничителните мерки за автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да стимулират продажбите на електрически превозни средства. Този ход не само ще намали замърсяването, но и ще създаде пазар, който ще привлече производители и нови работни места във Великобритания.

Павителството се консултира за изтеглянето на настоящата забрана за продажба на бензинови и дизелови автомобили от 2040 г. до 2035 г. или до по-рано, ако е възможно. Проучването, публикувано в петък от Greenpeace (Грийнпийс) и Green Alliance, показва, че изтеглянето на забраната до 2030 г. ще изтрие 90 милиона тона еквивалент на въглероден диоксид през в периода 2028-2032 г. – което е около една четвърт от всички емисии във Великобритания, генерирани през 2019 г.

Според доклада само изтегляне на забраната за дизеловите и бензинови автомобили, която обхваща и хибридните плъгин автомобили, до 2030 г., ще позволи на Великобритания да осъществи целите си по отношение на декарбонизацията и климатичния неутралитет до средата на века.

Правителството изчислява напредъка си относно целите спрямо петгодишния бюджет за въглеродния диоксид, осигуряващ засилване на мерките за ограничаване на емисиите до 2050 г.

Въпреки че е напът да изпълни третия си бюджет за въглеродните емисии, то трябва да постигне по-големи икономии на въглероден диоксид, за да изпълни четвъртия и петия бюджет. Шестият бюджет за въглерода, който ще бъде определен през декември, ще е още по-строг, тъй като ще е първият, който ще приеме целта за нулеви емисии, заложена през 2019 г.

Великобритания ще трябва да спести още 77 милиона тона еквивалент на въглероден диоксид, за да изпълни петия си бюджет, който обхваща периода 2028-2032 г., се казва в доклада. Но по всяка вероятност ще са необходими по-дълбоки съкращения в количеството емисии, за да се постигне целта.

По-малко амбициозните варианти за забрана на конвенционалните автомобили до 2035 г. биха довели до това правителството да пропусне целта си за въглеродните емисии със 73%, а евентуална забраната от 2032 г. за същите превозни средства ще доведе до пропускане на целта с 18%, установяват от Greenpeace и Green Alliance.

„Това е още по-убедително доказателство, че 2030 г. е най-добрият вариант за пълна забрана на новите замърсяващи превозни средства“, каза Дъг Пар, старши изследовател в Greenpeace, Великобритания.

В четвъртък опозиционната Лейбъристка партия също призова правителството да избере забрана с начална година 2030 г. преди старта на преговорите във Великобритания за глобалното изменение на климата догодина.

Премиерът Борис Джонсън заяви в сряда, че ще изложи плановете си за постигане на нулеви емисии за Великобритания до 2050 г. през следващите седмици.

Очаква се намаляването на замърсяването от транспорта да играе важна роля в прехода, тъй като на този сектор се падат повече от една трета от емисиите на парникови газове в страната.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

0
 
0
 
9
Hahoto2 до: cyclop
преди 1 месец
"Инвестор БЕГЕ, МА лО УМ НИ Ли сте, как да напиша ПЕ ДА Л за ускорение на автомобила, като ми го цензурирате?"
хахахахха
Напиши *** и те ще те разберат! ;))
0
 
1
 
8
Otka4eni reformatori до: zelka007
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Всички знаем как се пишат статистики. И аз пиша такива.....
Само дето проблема не е в писането им, а във вярването им...
0
 
1
 
7
преди 1 месец
ми мое, що па да не мое и ше хоат пеш или на конь как са били през 16 век ....
4
 
3
 
6
zelka007 до: cyclop
преди 2 месеца
ами излез от речетатива и опорките на видния форумен тесла експерт дядя вова и започни да ползваш статистически данни . например според националната асоциация за противопожарна защита (NFPA) и министерството на транспорта на САЩ се регистрира по един пожар на превозно средство на всеки 19 милиона изминати мили . от своя страна тесла регистрира един пожар на 170 милиона изминати мили , като нейната статистика включва и умишлени палежи , а не само инциденти с автомобила ... :))) ...

та какво излиза ?! тесла да ти се запали е 8 (осем) пъти по-малко вероятно от обикновен автомобил с ДВГ ... :))) ...

а за "самоволното ускорение" виж това мнение на специалист ... остави ме мен какво ще ти напиша ...

https://insideevs.com/news/394068/jason-hughes-sua-tesla-cases-impossible/
1
 
6
 
5
преди 2 месеца
Инвестор БЕГЕ, МА лО УМ НИ Ли сте, как да напиша ПЕ ДА Л за ускорение на автомобила, като ми го цензурирате?

Още от Европа
Кадър на деня за 5 декември