Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Новият италиански авиопревозвач си дава една година да намери инвеститор

Големи авиопревозвачи в Европа и американската Delta Air Lines проявяват интерес към партньорство с ITA Airways

Новият италиански авиопревозвач си дава една година да намери инвеститор

Снимка: Bloomberg LP

Italia Trasporto Aereo, притежаваният от държавата наследник на Alitalia, търси инвестиция от голяма авиокомпания, която може да се случи още до края на следващата година, съобщи президентът на компания Алфредо Алтавила, цитиран от Bloomberg.

Новият италиански авиопревозвач, който започна дейност в петък, след като предшественикът ѝ спря работа, е твърде малък, за да оцелее като самостоятелна компания, казва Алтавила. Тя е управлявана по начин, който я прави привлекателна за някои от големите авиационни компании в Европа или друг регион като САЩ, допълва Алтавила.

„Очаквам сделката да бъде финализирана до края на 2022 г. Със сигурност не искам да просрочваме тази дата“, каза той.

Сделка с друга авиокомпания е част от плана, откакто правителството на Марио Драги избра Алтавила да ръководи авиокомпанията ITA Airways. 58-годишният ръководител, който преди време беше топ съветник на бившия главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе. Новото брандиране трябва да сигнализира скъсване с миналото на Alitalia.

„Спомням си много добре колко благодарни бяха хората в Chrysler, когато получиха втора възможност“, казва Алтавила. „Искрено се надявам, искам и вярвам, че хората, които работят с ITA днес, разбират, че им е дадена възможността, която заслужават“, допълва той.

Още по темата
Алтавила заяви, че с него са се свързали всички големи авиопревозвачи в Европа и американската Delta Air Lines. Главният изпълнителен директор Ед Бастиан каза този месец, че се водят разговори за възможен съюз.

Германската Lufthansa продължава да проявява интерес към търговско партньорство, казва говорителка на компанията. Германската авиокомпания няма право да купува над 10% от друга авиокомпания, докато не изплати цялата си спасителна помощ на стойност 9 млрд. евро, процес, който трябва да бъде финализиран до края на годината.

ITA постигна споразумение миналия месец за закупуване на по-ефективни самолети Airbus, които ще намалят разходите ѝ, и се съгласи късно в четвъртък да купи името на Alitalia, което ѝ гарантира, че ще има глобално разпознаване на бранда.

Но ITA ще бъде изправена пред ожесточена конкуренция от нискотарифни авиокомпании като Ryanair Holdings, EasyJet и Wizz Air Holdings на местни и регионални маршрути, а големи авиокомпании в Европа и САЩ доминират доходоносните трансатлантически маршрути.

„Съвсем ясно ми е, че тази компания не може да оцелее сама, дори ако се стигне до изключителен ръст на туристическия пазар. Размерът наистина има значение днес и все повече ще има значение“, отбеляза Алтавила.

Alitalia беше обявена във фалит, авиопревозвачът харчеше 700 хил. евро на ден и трупаше загуби години наред. Данните за общото бреме за данъкоплатците от 2008 г. насам варират до около 10 млрд. евро в момента на спасяването ѝ.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Кадър на деня за 27 ноември