IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Maersk се свива с 43% през третото тримесечие

Нетната печалба спада до 429 млн. долара през периода юли-септември

11:56 | 02.11.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

A.P. Moller-Maersk A/S, собственик на най-голямата линия контейнери в търговското корабоплаване, отчита 43% спад в печалбата си за третото тримесечие. Това показва, че индустрията все още страда от свръхкапацитет, коментира Bloomberg.

Нетната печалба се понижава до 429 млн. долара през периода юли-септември спрямо 755 млн. долара година по-рано. Стойността е под средните очаквания за 501 млн. долара в проучването на Bloomberg сред 15 анализатори. Акциите на компанията поевтиняха с 8,2%, което е най-резкият спад от четири месеца насам.

„Резултатът е незадоволителен, но е заради ниските цени“, казва главният изпълнителен директор Сьорен Скоу в изявление. „Като цяло се представяме силно, що се отнася на разходи и обем в бизнеса“, посочва той.

Maersk прогнозира, че печалбата за 2016 г. ще бъде под 1 млрд. долара. По-рано компанията беше заявила, че годишната печалба ще падне значително под тази от 2015 г., която беше 3,1 млрд. долара. 

Излишното количество плавателни съдове и слабият ръст на търговията доведоха до ситуация, в която различните контейнерни линии се надпреварват да предлагат по-изгодни оферти на клиентите си. Климатът освен това се оказа фатален за някои играчи в индустрията. Най-голямата южнокорейска компания Hanjin Shipping например подаде документи за защита от кредиторите през август.

По-рано тази седмица трите най-големи контейнерни линии в Япония обявиха, че планират сливане в опит да се върнат към печалба.

„Надявахме се, че фалитът на Hanjin ще даде стимул на Maersk Line през последното тримесечие, основно от гледна точка на по-високите обеми“, казва Фроде Моркедал, анализатор в Clarksons Platou. „Но слабите годишни прогнози говорят за ограничено позитивно влияние от Hanjin“, допълва той.

Реакцията на Maersk срещу предизвикателствата беше да понижи разходите. В сряда компанията обяви, че разходите са се понижили с 14%. Спадът в цените за товарните доставки обаче e по-голям - 16%.

Концернът отчита нетна оперативна загуба след данъци в размер на 116 млн. долара в сравнение с печалба от 264 млн. долара година по-рано.

Maersk освен това обяви планове за разделяне на бизнеса, което да позволи на фирмата да се концентрира повече върху дейността с контейнерите, където се стреми към придобивания.

„Прилагането на новата стратегическа посока и преструктурирането в групата напредват“, коментира Скоу.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:29 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още