Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Продажбите на дребно в България се свиват с над една пета през март и април

Интернет продажбите у нас растат по време на икономическата блокада в унисон с ЕС

Продажбите на дребно в България се свиват с над една пета през март и април

Снимка: архив Ройтерс

Продажбите на дребно се свиват рязко през март и април заради въведените ограничителни мерки за овладяване разпространението на коронавируса, показват данни на европейската статистическа служба Евростат.

Продажбите на нехранителни стоки в България към края на април се свиват с 28% спрямо края на февруари. При горивата спадът е още по-силен – 40,5%, докато при храните е по-малък – 3,6%.

Общият спад на продажбите на дребно в България през март и април спрямо февруари е 21,2% при среден ръст от 0,7% за същия период през последните 10 години. При супермаркетите спадът е значително по-малък – 1%  спрямо 1% среден ръст за предходните 10 години.

Потреблението по интернет същевременно е нараснало повече то три пъти – отчетено е увеличение за периода от 10,1% спрямо средно повишение от 3% за същия период през предходните 10 години.

Още по темата

Търговията на дребно в ЕС и еврозоната

Средният спад на търговията на дребно в ЕС в края на април спрямо февруари е малко над 20 на сто, а в еврозоната – 21,5%. При продажбите на супермаркетите има ръст в ЕС и еврозоната от порядъка на процент, а интернет покупките се увеличават по-бързо, отколкото в България – съответно с 13,8% и 11,7%.

По-бързо спадат покупките на нехранителни стоки в ЕС и еврозоната, отколкото в България – със съответно 31,5% и 34,8%, както и продажбите на горива – съответно с 42,6% и 46,8%, сочат още данните.

Графика: Евростат

Най-силно намаляват покупките на текстил, облекло и кожени изделия (-54,1% през март и -21,2% през април). Необичайно големи намаления са регистрирани и при закупуването на електрически продукти и мебели (-24,4% през март и -6,5% през април) и компютри и книги и подобни продукти (-27,2% през март и -4,2% през април).

Обемът на продажбите на фармацевтични продукти, козметика и подобни се увеличава с 1,5% през март, но намалява с 8,9% през април.

За храни, напитки и тютюн през март е регистрирано увеличение от 4,9%, което е значително по-голямо от нормалното увеличение (около 0,2%). През април обаче се отчита свиване на продажбите с почти 6%.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Аерокосмическата индустрия във Великобритания ще създаде фонд с 1,3 млрд. долара