Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Производството на електромобили може да закрие 75 000 работни места в Германия

Този сценарий е възможен, ако до 2030 г. от автомобилите по пътищата на Германия 25% са електромобили и 15% са хибридни модели

Производството на електромобили може да закрие 75 000 работни места в Германия

Снимка: Ройтерс

Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 000 работни места в сектора за производство на двигатели в Германия до 2030 година. Това сочи проучване на института „Фрауенхофер“ по поръчка на синдиката IG Metall, цитирано от БТА.

От общо 210 000 работни места в производството на двигатели към автомобилните компании и техните доставчици, 100 000 ще изчезнат с увеличаването на електрическите автомобили, а около 25 000 нови ще бъдат създадени.

Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година от автомобилите по пътищата на Германия 25% ще са електромобили и 15% ще са хибридни модели. Това развитие отговаря на европейските цели за намаляване на въглеродните емисии и създаване на инфраструктура за презареждане на електрически коли.

В момента електрическите и хибридните превозни средства са едва между 1 и 2 процента от герм

Още по темата
анския автомобилен парк.

Автомобилният сектор в Германия има над 800 000 работни места при общо 44,3 милиона души в активна трудова възраст към 1 януари тази година. Проучването обаче е съсредоточено само върху сферата на производство на двигатели.

„Някои доставчици няма да могат да адаптират икономическите си модели, особено в малките и средни предприятия“, предупреди председателят на IG Metall Йорг Хофман. „Отражението може да бъде много голямо в някои региони, където няма алтернативна заетост“, допълни той.

За производството на един милион бензинови двигатели са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души.

Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA).

Германската автомобилна промишленост включва най-големите автомобилостроители в света като Volkswagen, Daimler и BMW, но тя често е критикувана за закъснението в прехода към електромобили - пазар, на който засега доминират американските конкуренти като Tesla, както и китайските производители, посочва още БТА.

С промяната в потребителските навици и след кризата с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen през 2015 година, големите автомобилостроители обявиха инвестиции за десетки милиарди евро в електрически и безпилотни автомобили. 

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Европа
Джонсън: Част от дивидентите от Brexit отиват за здравеопазване