Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

„Росатом“ пуска нов ледоразбивач по Северния морски път

Общата сума на финансиране на федералния проект за развитие на маршрута е 734,9 млрд. рубли за 6 години

„Росатом“ пуска нов ледоразбивач по Северния морски път

Снимка: Росатом

Руската енергийна компания „Росатом“ пусна своя нов ледоразбивач „Урал“, като част от плана за осъществяване на целогодишна навигация по Северния морски път, съобщават от компанията в прессъобщение до медиите.

Плавателният съд „Урал“ е с дължина 173 метра и е снабден с два високотехнологични и компактни реактора РИТМ-200, които заедно могат да изработват до 350 мегавата, като по този начин помагат на ледоразбивача да пробива ледове с дебелина до 3 метра. Иновативният реактор РИТМ-200 за пръв път в света е инсталиран в „Урал“ и другите два съда от проекта 22220 – „Арктика“ и „Сибир“. 

Още по темата

В бъдеще „Росатом“ планира да използва тези реактори в плаващи и наземни АЕЦ.

Уникална особеност на проект 22220 и ледоразбивача „Урал“ е неговата конструкция за двойно газене. Благодарение на използването на баласт, газенето на ледоразбивача може лесно да се промени, и той да се приспособи към необходимите условия за навигация – в морето или в устията на полярните реки. По този начин „Росатом“ всъщност получава два вида ледоразбивачи на цената на един, като така се спестяват стотици милиони долари.

„Урал“ и другите съдове от клас LK-60Ya играят ключова роля в нашия проект за осъществяване на целогодишна навигация по Северния морски път. Целта е до 2024 г. да осигурим транспортиране на товари в обем от 80 милиона тона. Планираме до 2027 г. да увеличим флота от ледоразбивачи с още два съда по проекта 22220. Договорът за строителството им ще бъде сключен до края на август тази година“, заяви по време на церемонията генералният директор на „Росатом“ Алексей Лихачов.

Заявеният обем за транспортиране от 80 млн. тона ще бъде осигурен главно чрез превозване на газ (47 млн. тона), въглища (23 млн. тона), нефт (5 млн. тона), товари за производство (5 млн. тона) и метали (1 млн. тона).

Руското правителство упълномощи „Росатом“ да развива инфраструктурата на Северния морски път. Общата сума на финансиране на федералния проект за развитие на маршрута е 734,9 млрд. рубли за 6 години. От бюджета се осигуряват не повече от една трета от сумата – 274 млрд. рубли. Останалите две трети – над 460 млрд. рубли, са средства от „Росатом“, „Роснефт“, „Новатек“ и други инвеститори, които се интересуват от транспортиране на товари по Северния морски път.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Лидерът на ХДС ще наследи Фон дер Лайен като министър на отбраната в Германия