Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Русия търси все по-голям дял от пазарите на горива в Европа

През 2011 година страната направи мащабна модернизация на своите рафинерии

Русия търси все по-голям дял от пазарите на горива в Европа

Снимка: Архив Ройтерс

През 2018 година Русия планира да повиши производството на горива с 8 млн. тона и така да прескочи рекордните 289 млн. тона, записани през 2014 година, съобщава Ройтерс, позовавайки се на анализи и планове на петролните компании. Част от произведените в руските рафинерии горива се изнасят към Европа и руските компании могат да засегнат печалбите на европейските си конкуренти, допълва агенцията.

През 2011 година Русия започна мащабна модернизация на своите рафинерии на стойност 55 млрд. долара след криза с недостиг на горива. Въведени бяха и данъчни облекчения за производството на леки петролни продукти, които са по-чисти за околната среда. В резултат на това се увеличава производството и износа на горива от Русия.

Износът от Русия към Европа на леки петролни продукти, включително и дизел, през тази година ще достигне 106 млн. тона спрямо 95 млн. тона през 2017 година, прогнозира независимата руска консултантска компания Vygon Consulting, специализирана в енергийната сфера. На този фон вътрешното потребление в Русия намалява.

Още по темата

През тази година "Транснефт" например планира да увеличи износа на дизел с ултраниско съдържание на сяра (ULSD) с 3 млн. тона до 26 млн. тона. Този тип дизел е най-чистият, използван от автомобилистите в Европа.

Всеки ден Русия изнася по 650 хил. барела ULSD, сочат още данните на анализаторите. В Европа около половината от автомобилите са с дизелов двигател и рафинериите не смогват да осигурят нужното им гориво. Затова и всеки ден се внасят по 850 хил. барела на ден.

Дизелът обаче скоро може и да не се радва на толкова широко търсене на фона на очакваните забрани за автомобили с такива двигатели в Германия през следващите години, защото това гориво е по-замърсяващо околната среда спрямо бензините. В момента продажбите на бензиновите автомобили расте, но пък дизеловите двигатели още не са изхвърлени от Европа.

Затова и JBC Energy не очаква, че това ще наруши плановете на Русия да завладее пазара на горива. Нещо повече - руските компании имат и планове за увеличаване на износа на бензинови горива. По данни на Ройтерс в страната ще бъдат построени нови звена за каталитичен хидрокрекинг в свои рафинерии.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Европа
Столтенберг: Не е сигурно, че НАТО ще оцелее