Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Ryanair иска да разшири бизнеса дори още по-бързо до 2026 г.

До края на финансовата 2026 г. броят на пътуващите със самолети на групата трябва да мине 225 млн.

Ryanair иска да разшири бизнеса дори още по-бързо до 2026 г.

Снимка: Bloomberg LP

Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair Holdings Plc възнамерява да разшири бизнеса си след причинената от коронавируса криза дори повече, отколкото се смяташе досега. До финансовата година, завършваща през март 2026 г., броят на пътниците на Ryanair и авиокомпаниите от групата, като Lauda, трябва да нарасне до повече от 225 милиона, съобщи компанията в четвъртък в рамките на Общото си събрание в Дъблин. Това е с 25 милиона повече от предишните цели и над един и половина пъти повече, отколкото през финансовата година до края на март 2020 г. По това време Ryanair отчете почти 149 милиона пътници.

Акциите поскъпнаха с най-много от шест месеца насам след обявените нови цели на концерна. Новата цел е с 50% над досегашната и засенчва предишната цел за 33% увеличение от нивата преди Covid от 149 милиона, заяви Ryanair в изявление в четвъртък преди годишното Общо събрание на акционерите.

Още по темата

За да подпомогне растежа на бизнеса, авиокомпанията планира да разшири флота си през следващите пет години с вече поръчаните самолети за средни дестинации 210 Boeing 737 Max.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри възнамерява да разшири предложенията за полети там, където други авиокомпании са се отказали или са намалили флота си вследствие на коронакризата. В хода на тези мерки в Ryanair ще бъдат създадени повече от 5000 нови работни места за пилоти, стюардеси и техници.

Мениджмънтът обаче обвързва плановете с условието, че кризата с коронавируса няма да се влоши отново и че над 90 процента от хората в Европа ще са ваксинирани срещу Covid-19. Много държави от ЕС, като България, Румъния, но дори и Германия, все още са далеч от постигането на тази квота.

Компанията заяви през юли, че ще поддържа ниските цени на билетите през зимните месеци, за да стимулира търсенето.

Ryanair ще се изправи пред конкуренция от страна на унгарската Wizz Air Holdings Plc, която по подобен начин се позиционира за възможен бърз бъдещ растеж. Тя направи предложение за придобиване на нискобюджетния си британски конкурент EasyJet Plc, който щеше да изведе комбинираната компания наравно с големината на Ryanair, съобщи Bloomberg през миналата седмица.

Големите конвенционални превозвачи като Deutsche Lufthansa AG и Air France-KLM са изправени пред финансови и регулаторни ограничения. И двете все още събират пари за коригиране на балансите си и са задължени да ограничат експанзията съгласно условията на правителствените спасителни средства, получени, след като вирусът затрудни глобалните пътувания. Norwegian Air Shuttle ASA, Alitalia SpA и португалската TAP SGPS SA са сред другите, които свиват операции на фона на преструктуриранията си.

Акциите на Ryanair поскъпват със 7,8% към 13:45 часа, отчитайки най-голямото си дневно увеличение поне от март. Акциите са малко променени от началото на годината досега.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева
Още по темата: Европа Ryanair авиоиндустрия

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Турската опозиция: С експулсиранията Ердоган отвлича вниманието от икономиката