Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Ryanair падна дълбоко в зоната на загубите

Главният изпълнителен директор на ирландската компания Майкъл О’Лиъри очаква ценова война

Ryanair падна дълбоко в зоната на загубите

Снимка: Bloomberg L.P.

Сривът на въздушния трафик в хода на коронакризата вкара най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания Ryanair толкова дълбоко в зоната на загубите, колкото се опасяваше самата тя. Чистият резултат представлява загуба от 185 милиона евро за първото бизнес тримесечие до края на юни, както обяви конкурентът на Easyjet и на дъщерното дружество на Lufthansa Eurowings в Дъблин в понеделник.

Анализаторите очакваха по-голяма загуба, а самата компания прогнозира загуба от 200 милиона евро през май. Главният изпълнителен директор на ирландската компания Майкъл О’Лиъри подчерта, че разходите са свити с 85 процента - наред с други неща чрез намаляване на заплатите на пилотите и стюардесите и предоговаряне с доставчици.

Още по темата

Приходите са се понижили с 95 процента на годишна база до 125 милиона евро. Броят на пътниците е спаднал от 42 милиона на 500 000. Ryanair говори за най-трудното тримесечие за своята 35-годишна история.

О’Лиъри очаква 60 милиона пътници „в най-добрия случай" през настоящата финансова година. През миналата година са били превозени 149 милиона. Това е "амбициозна цел" и включва рискове, призна изпълнителният директор. Най-голямата опасност е възможната втора вълна от инфекции през есента или зимата, пояснява той.

О’Лиъри не посмя да направи прогноза за печалбата за годината. През второто бизнес тримесечие, което обхваща по-голямата част от важния летен сезон, се очаква загубата да е по-ниска, тъй като въздушният трафик отново набра скорост от 1 юли.

Анализаторите очакват Ryanair да премине през кризата по-добре от повечето си конкуренти. От една страна, нискотарифните авиокомпании с техния модел за директни полети са по-гъвкави от авиокомпаниите с хъбовете като Lufthansa или British Airways: Те могат лесно да променят отделни нерентабилни маршрути, без незабавно да засегнат цялата си мрежа за връзки. Второ, Ryanair има предимство по отношение на разходите в сравнение с други нискотарифни авиокомпании като Easyjet.

Още по темата

Инвеститорите също изглежда дават по-добри шансове на Ryanair от конкуренцията. Ирландската компания е загубила само една четвърт от пазарната си стойност от началото на годината, Lufthansa и Easyjet - половината, а British Airways дори две трети.

О’Лиъри планира да използва кризата, за да разшири още повече конкурентното си предимство и да печели по-голям пазарен дял. Той го направи и след терористичните атаки на 11 септември 2001 г.

Разходната дисциплина е от решаващо значение, казва ръководителят на авиокомпанията, цитиран от DPA. В следващите години ще трябва да живеем с по-ниски цени на билети и по-ниски маржове на печалба. Авиокомпании като Lufthansa и Air France / KLM, които ще бъдат субсидирани от техните правителства с милиарди, сега ще тласнат цените надолу. „Имаме бизнес модела, за да издържим на това", каза той.

За разлика от Lufthansa ирландската авиокомпания се отказа от държавната помощ, но се възползва от евтин заем от 600 милиона паунда от Английската централна банка. Паричните резерви възлизат на внушителните 3,9 милиарда евро. "Това ще бъде важно в бъдеще", каза О’Лиъри. "В добра форма сме, но сме изправени пред трудна зима“.
 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

2
 
2
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Аз пък се надявам да сложат изисквания за минимални отстояни между места - особено сега с пандемията това е много разумно. Тая компания третира клиентите и персонала си като ***. Един палав фалит или нормализирането на нормите ще сложи всичко на мястото си. Иначе райънеър не плаща акциз за горивата, но аз - трябва да плащам :D

Още от Европа
Най-богатият британец и фен на Brexit се мести в Монако