Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Ryanair съди ЕС заради спасителната помощ на Швеция за авиоиндустрията

Нискотарифният авиопревозвач е изключен от подкрепата на стойност 455 млн. евро, приета от скандинавската страна

Ryanair съди ЕС заради спасителната помощ на Швеция за авиоиндустрията

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Ryanair Holdings е поискала от съда на Европейския съюз да отмени одобрената от ЕС програма на Швеция за гарантиране на заемите за авиокомпании на стойност 455 млн. евро (494 млн. долара), предава Bloomberg. Това е първото от вероятната поредица от дела срещу усилията на европейски правителства да спасят избрани авиокомпании, пострадали от срива на въздушния трафик.

В документите, внесени от Ryanair в съда на 1 май, се твърди, че Швеция е нарушила директивите на ЕС, като е ограничила държавните гаранции за заеми за авиокомпании, които са имали лиценз за пътническа авиация в Швеция на 1 януари, като на практика е изключила ирландския авиопревозвач и други авиокомпании, които имат услуги в скандинавската страна, но самолетите им са базирани в други страни в Европа.

Още по темата
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри обвини правителствата, че спасяват предпочитаните си авиокомпании и не предлагат същата подкрепа на авиокомпании като неговата и Wizz Air Holdings, които е малко вероятно да получат големи спасителни пакети от страните, където са лицензирани.

Ryanair изрази същите притеснения относно сходни програми за подкрепа във Франция и Дания. Европейската комисия съобщи, че ще защити решението си в съда.

Ryanair информира в комюнике, че шведската програма дискриминира авиокомпании, базирани извън страната, като не взема предвид „ролята на такива паневропейски авиокомпании за свързаността“ между страните членки на ЕС, които не са издали лиценза им за опериране.

Авиопревозвачът критикува също ЕК, че не е изпълнила задължението си да контролира държавните субсидии, тъй като не е провела надлежно разследване на програмата.

Съдебното дело може да забави усилията на правителствата да предоставят помощ за милиарди евро на авиокомпаниите в региона, след като коронавирусната пандемия спря пътуванията. Франция и Холандия подготвят спасителен пакет за Air France-KLM, а германската Lufthansa, най-голямата авиокомпания в Европа, обсъжда спасителна помощ от Германия и други страни. Италия иска да поеме контрол върху Alitalia

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

0
 
4
 
7
ДХДО до: kane
преди 1 месец
Няма профилна снимка
"Капитализъма не работи и туй то ..."

===

Зависи какво разбираш под "капитализъм". Ако разглеждаш понятието през учебникарски наложения стереотип и клишета, за някаква „невидима ръка на пазара”, „ справедлива конкуренция, свобода на личността и инициативата” и прочие баналности, тогава наистина ще се затрудниш да събереш парчетата на пъзела .

Предлагам ти да погледнеш на „капитализма” , като система на максимална концентрация на обществен ресурс от всякакъв характер (финансов, индустриален, медийно-информационен, политически, правоприлагащ и т.н и т.н.), в ръцете на „капиталистите”, т.е. концентрацията на тези обществени ресурси и контрол върху тях, чрез капитала. От такъв зрителен ъгъл ми се струва, че логиката в заобикалящата ни картина е кристално ясна и всичко си работи, като по часовник.

Слагайки край на епохата на абсолютната монархическа власт и тогавашното обществено устройство по революционен път, хората са се съгласили, че няма да служат на Короната (дано софтуеъра да не цензурира думата), а ще служат на Капитала.

Предвид това, че Капитала се предава по наследство, а от няколко десетилетия вече, „капиталистите” нормативно узакониха фокуса, „да се правят пари от въздуха” и да ги налагат на целия свят (къде доброволно, къде доброзорно), излиза че света не е стигнал, кой знае колко далече, по отношение механизмите на конституиране и упражняване на власт ... особено на реална такава.
1
 
9
 
6
wag1111 до: kane
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Ето тука си много прав " нечувано и невиждано крадене, облагодетелстване за супер богатите ". То затова са и в управлението, да си вардят бизнеса. По мое дългогодишно наблюдение над т.н. най- силна икономика в ЕС, няма особена разлика от Бг. Само шепа хора се осмиляват да направят някакъв коментар на ситуацията. Цензурата на запад си е доста стабилна. Пляска се само по нареждане като през т.н. на времето Комунизъм.
1
 
6
 
5
wag1111 до: khao
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Отдавна са ми любимата. Последните години само с нея летя София- Хамбург. От два до три пъти е по евтина от Луфтханза. Няма разлика между двете като обслужване и полета е директен.
0
 
7
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Мм-да...
Инвеститорите(депутатите) си спасяват вложенията. Както в Бг така и на запад. Другите да го духат. Ако им беше направил подарък някоя друга акцийка, Ryanair щеше да е първата в списъка.
1
 
1
 
3
преди 1 месец
Няма профилна снимка
браво, яко съъъд до дупка !!! вече са ми любимата авиокомпания, не съм ги ползвал, но почвам!

Още от Европа
Кадър на деня, 4 юли