Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Ще стане ли по-прозрачна онлайн търговията с европейските правила за ДДС?

От 1 юли българските търговци ще се регистрират с електронен подпис в НАП и за трансгранични продажби, посочи Жанет Найденова от Българска Е-комерс Асоциация

гледано: 2134   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Новите правила за онлайн търговията в ЕС, които влизат в сила от 1 юли, ще облекчат търговците и ще дадат повече информация на крайните потребители на стоки и услуги. Ще има по-голяма събираемост на ДДС в съответните държави и подобрение на условията за конкуренция за онлайн магазините в Европа. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „В развитие“ Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс Асоциация.
Още по темата

„Промените създават еднакви правила за всички играчи на европейския пазар, включително и тези от трети страни, които бяха облекчени, тъй като не начисляваха ДДС в съответната държава на крайния потребител за пратки под 22 евро. Изравняват се и условията с традиционните офлайн магазини. Потребителят ще е овластен да направи своя избор по какъв начин да пазарува“, обясни Найденова.

От 1 юли влизат в сила две промени - новите правила за ДДС за компаниите, които продават трансгранично в ЕС, и компаниите, които внасят от трети страни и продават на крайни потребители в съюза.

Втората промяна е премахването на прага за облагане с ДДС на ниско стойностни пратки (под 22 евро) от трети страни. С промяната всички стоки на стойност под 150 евро, които са внасяни от трети страни, ще бъдат облагани с ДДС в държавата на крайния потребител.

„Ще има намаляване на административната тежест за онлайн търговците, което ще доведе и до по-голяма прозрачност на пазара“, коментира Найденова.

Вместо да се регистрират във всички държави, където извършват дейности, търговците ще могат да правят това в националната агенция с електронен подпис.

„Облекчавате цялата процедура с една регистрация в Националната агенция за приходите по ДДС за трансгранични продажби, ако сте българска фирма. На три месеца подавате справка, събирате това ДДС от съответните пазари, като го начислявате със съответния процент на страната, където е потребителят, и плащате на едно място реализираното ДДС от продажбите за периода“, посочи председателят на Българска Е-комерс Асоциация.

Ако фирмата извършва внос от трети страни в ЕС може да се ползва т.нар. „едно гише при внос“ – взаимодействието между НАП и Агенция „Митници“. Това ще облекчи крайните потребители, които ще са информирани и ще заплащат крайната цена с ДДС.

„Пазарът става много по-прозрачен и по-честен към крайните потребители. С промените различните платформи и пазари ще отговарят за събирането и отчитането на ДДС за продажбите на дигиталния пазар. Процедурата за регистрация тече от 1 април и е много облекчена“, съобщи Найденова.

В България има над 10 хиляди компании, които продават на европейския цифров пазар, по данни на Българската Е-комерс Асоциация. „Обемът на трансграничната търговия е около 35% от вътрешната електронна търговия, която за 2020 г. е била 974 млн. евро“, информира Жанет Найденова.

Ще се подобри ли конкурентостта при търговците? Ще се промени ли цената на стоките, внасяне от трети страни? Повече за новите правила на европейския дигитален пазар може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Пет години след референдума за Brexit проблемите се прехвърлят в Северна Ирландия