Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Швейцария даде зелен семафор на най-стръмната железница в света

Линията между град Швиц и алпийското село без автомобили Щос достига наклон от 110% в най-стръмния си участък

Швейцария даде зелен семафор на най-стръмната железница в света

Снимка: Ройтерс

Най-стръмната въжена железопътна линия в света заработи в Швейцария. Влакчето е с нестандартни кабинки, които представляват цилиндри, въртящи се така, че да осигурят изправеното положение на своите пътници, пише ВВС.

Подът в тях също се накланя, докато линията между град Швиц и алпийското село Щос, което забрани автомобилите, се изкачва на 743 метра. В някои участъци наклонът стига до 110%.

Още по темата

Всяка една от четирите кабинки има капацитет от 34 души и може да развие скорост до 10 м в секунда.

Новата въжена железопътна линия замества досега съществуващата, която е в експлоатация от 1933 г., посочва CNN. 

Откриването на линията бе предшествано от дълго чакане. Т. нар. Stoos Bahn се строи в продължение на 14 години – с две повече от първоначално предвиденото, а цената ѝ е 52 млн. швейцарски франка (53 млн. долара).

Трудностите около идването на бял свят на влакчето обаче си заслужават. Според говорителя на железницата Иван Щайнер проектът е направил всички „много горди“.

В планинска Швейцария, където употребата на въжени лифтове е често срещана, новата линия не само ще служи като транспортно средство между две населени места, но и ще представлява атракция за туристите в района. 

За пътниците, които се притесняват, че може да им стане лошо по време на пътуването, има добра новина – то продължава само четири минути.

Швейцария е дом и на най-дългия жп тунел в света. „Готард“ беше открит през 2016 г. и е с размер от 57 км. С това той отне световния рекорд от 53,9-километровия японски тунел „Сейкан“, който свързва основния остров Хоншу със северния остров Хокайдо. 

Вижте кадри от линията в галерията ни!

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от Европа
Санкциите на „Русал“ започват да тревожат германската индустрия