Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Собственикът на British Airways спира да продава акциите си на граждани извън ЕС

Правилата за собственост в ЕС налагат повече от половината от акциите на авиокомпанията да бъдат държани от акционери, които са базирани в рамките на съюза

Собственикът на British Airways спира да продава акциите си на граждани извън ЕС

Снимка: Архив Ройтерс

Компанията майка на British Airways и Iberia спира да продава акциите си на инвеститори извън Европейския съюз, съобщава CNBC. 

Още по темата

Правилата за собственост в ЕС налагат повече от половината от акциите на авиокомпанията да бъдат държани от акционери, които са базирани в рамките на икономическия блок.

Групата на международните консолидирани авиолинии (IAG) бе изложена на риск да наруши това правило, тъй като 47,5% от акциите сега се държат от граждани на държави извън ЕС. Само Qatar Airways притежава дял от 22% в групата.

Ситуацията около British Airways вероятно ще стане още по-сложна, когато настъпи моментът Великобритания да напусне ЕС. Тогава акционерите от Обединеното кралство вече няма да допринасят за спазване на изискването за 50% минимална собственост в рамките на Европейския съюз.  

Освен  British Airways и Iberia IAG притежава още и Lingus и Vueling.

Великобритания трябва да напусне Европейския съюз на 29 март, но все още не е подписала споразумение за оттегляне, което представлява потенциален риск за авиокомпаниите, които не отговарят на правилата на ЕС, изискващи европейските превозвачи да имат мажоритарна собственост от граждани в ЕС, обяснява Ройтерс.

Авиокомпаниите, които няма да отговарят на това изискване, след като Великобритания напусне ЕС, са изправени пред заплахата да загубят правото си да летят в рамките на блока след Brexit.

В изявление от IAG коментираха, че ще прекратят правото на глас на всички акции, придобити от лица извън ЕС, и ще изискват от собственика да продаде акциите си на трета страна или на самата авиокомпания.

 

По статията работи: Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Германският износ към САЩ - надолу с 50%, ако Тръмп наложи мита върху колите