IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Собственикът на Durex придобива производител на детски храни

Британската компания Reckitt Benckiser обяви, че цената на сделката възлиза на 16,6 млрд. долара

11:22 | 10.02.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Getty Images</em></p>

Снимка: Getty Images

Британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser съобщи в петък, че ще придобие производителя на бебешки храни Mead Johnson Nutrition за 16,6 млрд. долара. Сделката ще позволи на компанията да навлезе още повече в индустрията със здравословни продукти, съобщава Wall Street Journal.

Британската компания, която по-рано този месец съобщи, че води преговори с американската фирма, заяви, че ще плати по 90 долара за акция. Заедно с дълга сделката се оценява на 17,9 млрд. долара.

Базираната в Гленвю, Илинойс, Mead Johnson произвежда серия от хранителни продукти, включително формулата за бебета Enfamil и млечната добавка за деца Sustagen.

Reckitt, базирана в Слоу, Англия, притежава потребителски брандове като спрея за почистване Lysol, презервативите Durex, хапчетата за гърло Strepsils и продуктите за грижа за краката Scholl.

Междувременно Reckitt обяви и ръст на печалбата за 2016 г. и каза, че очаква макроикономическите условия през 2017 г. да останат предизвикателни, а насрещните ветрове да се запазят през първото полугодие на новата година. Годишната нетна печалба е нараснала с 5% до 1,83 млрд. паунда (2,29 млрд. долара).

Придобиването на Mead Johnson ще вдъхне нова сила в опита на Reckitt да навлезе в сектора с продукти за здравето с по-висок марж.

Под ръководството на главния изпълнителен директор Ракеш Капур, който пое поста през 2011 г., компанията направи серия от придобивания, целящи разширяване на бизнеса. Растежът на подразделението за потребителско здраве обаче се е забавил.

Reckitt заяви, че цената на покупката е с 29% над цената на акциите на Mead Johnson, преди да започнат спекулациите за възможна сделка.

Компанията очаква сделката да увеличи печалбата през първата пълна година след приключването ѝ и да спести разходи за около 200 млн. паунда до края на третата пълна година. Това ще се дължи основно на премахването на дублиращи се административни функции и по-голям мащаб при закупуването на суровини и опаковъчни материали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още