Драматични времена преживяват инвеститорите в компанията майка на оператора на срутилия се в Генуа мост. Книжата на Atlantia SpA загубиха почти една четвърт от стойността си, след като правителството стартира процес по отнемане на лиценза ѝ. Акциите изгубиха тази сутрин над 24 процента от стойността си и към 12 часа българско време бяха на цена 17,87 евро, предава Bloomberg. В сряда пазарите в Италия бяха затворени заради празник.
Италианската компания предупреди, че начинът, по който правителството обяви, че ще отнеме концесията за магистралата от подразделението ѝ, което е оператор на срутилия се в Генуа мост, може да навреди на инвеститорите в групата.
Късно в сряда италианският премиер Джузепе Конте заяви след спешно правителствено заседание, че кабинетът няма да чака резултата от разследването на трагедията, отнела живота на 38 души тази седмица, и ще отнеме тол концесията на Autostrade per l'Italia. Това е подразделението на Atlantia, което е оператор на магистралата, част от която е срутилият се виадукт.
Atlantia подчертава, че Autostrade има право на компенсация, ако концесията бъде отнета или прекратена преждевременно. Обаче "формата на това съобщение може да има последици за акционерите и притежателите на облигации на Atlantia“.
Бедствието провокира политическо сочене с пръсти и размяна на обвинения, стимулирайки популисткото правителство да отмени доходоносната концесия за пътните такси. Това вкара Atlantia и нейния най-голям акционер, италианското могъщо семейство Бенетон, в битка за спасяване на инвестициите си и защита на богатството си сред нарастващия гняв заради трагедията, която уби най-малко 39 души.
sa
В четвъртък вицепремиерът и министър на икономическото развитие, труда и социалната политика Луиджи Ди Майо заяви, че държавата ще трябва да поеме магистралите в страната, ако компаниите, които държат концесии, не могат да си вършат работата както трябва.
Пред италианско радио Ди Майо заяви още, че концесионерите трябва да инвестират повече в сигурността, а не да се притесняват за дивидентите.
Ужасяващото събитие се случи по време на летния туристически сезон в Италия. Повечето компании, включително Atlantia, не работят по време на тази седмицата, в която има важен празник. Падането на моста и причинените загуби на животи шокираха италианците и породиха въпроси за безопасността на стотици стари мостове и тунели.
Atlantia
Джовани Кастеллучи, главният изпълнителен директор на Atlantia и Autostrade, се превърна във фокус на гнева заради трагедията, след като политиците призоваха за отстраняването му. Autostrade ще проведе извънредна среща на борда си в началото на следващата седмица, за да оцени въздействието на трагедията върху бизнеса си и за да отговори на искането на правителството, твърдят запознати с въпроса източници пред Bloomberg News. Изпълнителният директор има подкрепата на семейство Бенетон и няма план за подаване на оставка, каза един от запознатите.
Edidizione Srl, холдинговото дружество на семейството, заяви, че ще направи „всичко, което е в неговата власт, за да открие истината и отговорните" за бедствието в Генуа, като същевременно изказва съболезнования на семействата на жертвите.
Edizione заяви, че Autostrade е инвестирала над 10 млрд. евро през последните 10 години, за да разшири и модернизира италианската мрежа от магистрали.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 7 години Е добър ден. Първите плъхове още като са чули за инцидента са продали все що имат, че знаят че ще реализират репутационен риск, който ще ги срине. А като им отнемат лиценза(за да се успокои обществето) вече няма да е само репутарионен ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар