IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota ще доставя модули с водородни клетки за проект на хибриден влак

Проектът предвижда изграждане на машина, която да черпи енергия едновременно от вградени батерии и водородни горивни клетки

17:57 | 09.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Stefan Wermuth/Bloomberg</em></p>

Снимка: Stefan Wermuth/Bloomberg

Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. подкрепя проект за изграждане на влак с нулеви емисии. Според плана на Европейския консорциум за хибридни горивни клетки за железопътни приложения (FCH2RAIL), в който най-големият производител на автомобили в света за 2020 г. членува, Toyota трябва да достави свои модули с водородни горивни клетки от ново поколение за прототипа на влак, пише Electric and Hybrid Vehicle Technology International. 

Toyota работи в консорциума с партньори от Белгия, Германия, Испания и Португалия за разработването на машината. В основата на проекта е хибридна, бимодална задвижваща система, която комбинира електрозахранване от линията над релсите с хибриден захранващ блок с горивни клетки и батерии, който работи независимо от линията.

Ако проектът бъде завършен успешно, той може да се окажа ценна алтернатива на дизеловите влакове, които продължават да бъдат в експлоатация в цяла Европа.

Проектът FCH2RAIL тръгна през януари 2021 г., като се очаква прототипът да черпи електричество от електрозахранващата линия над релсите, като при определени участъци машината ще използва единствено енергия от хибридни клетки и вградените в нея батерии.

„Искаме да покажем, че този вид бимодални влакове представлява конкурентна и екологична алтернатива на дизеловия влак“, изтъква Холгер Дитус, ръководител на проекта и представител на Германския аерокосмически център.

Днес много европейски железопътни линии работят с електрозахранващи линии, които са много скъпи и трябва да отговарят на местните географски условия. Алтернатива е въвеждането на влакове с батерии, но те имат ограничен обхват (от 30 до 70 километра) в зависимост от профила на маршрута и външните температури. Сегашните дизелови влакове имат по-ниска производителност по отношение на максимална скорост и ускорение в сравнение с тези, използващи електрически двигатели, захранвани от въздушните линии.

С бюджет от 14 милиона евро проектът има за цел да разработи, демонстрира и получи одобрение за този тип система през следващите четири години. Той е частично финансиран чрез 10 милиона евро от съвместното предприятие Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking (FCH 2 JU).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:12 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още