Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Транспортната комисия в ЕП не прие българските поправки в пакета „Мобилност“

Вотът в пленарна зала по пакета е предвиден за 8 юли

Транспортната комисия в ЕП не прие българските поправки в пакета „Мобилност“

Снимка: Getty

Нито една поискана поправка от България и периферните страни на ЕС по пакет „Мобилност“ не бе приета на днешното заседание на транспортната комисия в Европейския парламент, съобщава БНР.

Комисията одобри регламента за командироване на водачите, тяхното време за почивка и каботажа от пакета „Мобилност“.

Членовете на комисията отхвърлиха внесените от българските евродепутати поправки за връщането на камиона в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, както и за седмичната почивка на водачите.

Още по темата

Пред „Хоризонт“ евродепутатът от Прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Витанов, който е и единствен постоянен член на транспортната комисия от България, заяви, че за него вотът не е изненадващ.

„Ние направихме проучване и сондирахме мнението на нашите колеги от Централна и Западна Европа, които въпреки коронавируса, въпреки новите условия, въпреки ситуацията, на която разчитаха по време на най-тежката част на пандемията на източноевропейските шофьори, не бяха склонни да направят никакъв компромис във вижданията си. Надеждите ни не са свързани толкова с вота днес, нито този, който предстои в пленарна зала“, посочи той.

Девет страни, от които и България, заявиха, че ще заведат дело срещу пакета в Съда на ЕС веднага след като той получи зелена светлина.

Очаква се и оценката за въздействие върху околната среда от връщането на камионите, която изготвя Европейската комисия.

„Опасението на Комисията, което напълно съвпада с нашето виждане, е, че връщането на камиона едно, че е дискриминационна мярка, но тя значително ощетява компании от Източна Европа, компании от периферията. Тя първо не е в съответствие със „Зелената сделка“, защото ще доведе до значително увеличаване на газовите емисии, но второ тя противоречи на принципа на функциониране на единния пазар - ограничава се дейността на компании от ЕС“, заяви Витанов.

Заседанието на комисията няма особено значение, освен да изпрати политически сигнал към евродепутатите, заявиха запознати, цитирани от националното радио.

Вотът в пленарна зала по пакета е предвиден за 8 юли. За да бъдат приети внесените поправки по пакета, в това число и тези от български евродепутати за връщането на камионите и водачите, е необходимо абсолютно мнозинство, което е малко вероятно да бъде постигнато.

Междувременно Съюзът на международните превозвачи и браншови организации от още шест държави прогнозират повече вредни емисии и допълнително натоварване на пътищата и границите, ако европейските институции приемат задължителното връщане на камиони в страната на регистрация през 4 седмици.

Открито писмо на превозвачите е изпратено до членовете на Транспортната комисия в Европейския парламент.

Под общата позиция са се подписали фирми от България, Полша, Унгария, Румъния, Литва, Кипър и Малта.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
0
 
2
vajvaj до: shinawatra
преди 2 месеца
Бе не като Луи, по скоро като Робеспиер. Аз съм твърдо за... отмяна на робството на клетите тираджии, въпреки че те сами са си избрали този скотски живот
1
 
2
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Каква зелена сделка и емисии, като ясно ви се показа, че ще мине при всички положения! Макрон тропна по масата и се тросна, вживял се е в крал Луи...

Още от Европа
С проявата на сила в Средиземноморието Ердоган отклонява вниманието от кризата