IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вторият пилот умишлено е разбил самолета на Germanwings

Андреас Лубиц се е затворил в кабината, след като е поел командването, показват записите от черната кутия

19:43 | 26.03.15 г. 60
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Вторият пилот умишлено е разбил самолета на Germanwings

Вторият пилот на катастрофиралия А320 на германската авиокомпания Germanwings е разбил умишлено самолета. Това е хипотезата, която се налага след разчитането на записите от намерената черна кутия, съобщи днес на пресконференция в Маринян прокурорът Брис Робен от Марсилия, който оглавява разследването, предаде Франс прес. Прокурорът обаче подчерта, че нищо не дава основания да се смята, че става дума за терористичен акт.

28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц е бил сам в кабината, когато самолетът се е разбил, заяви Робен. Той разказа, че от записа се чува как двамата пилоти разговарят любезно и шеговито през първите 20 минути от полета. След това командирът подготвя брифинга за приземяването на самолета в Дюселдорф и вторият пилот му отговаря лаконично. След това капитанът иска от втория пилот да поеме управлението и се чува шум от отместване на седалка.

След като командирът е излязъл от кабината, вторият пилот останал сам до катастрофата и от записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона, чрез който самолетът започнал фаталното снижаване. Вторият пилот не е казал нищо и е продължавал да диша нормално, докато екипажът и капитанът тропали по вратата на
кабината.  

"Той не е имал никаква причина да попречи на командира да се върне в кабината", посочи прокурорът. Останал сам в кабината, вторият пилот е задействал бутона за снижаване на самолета по причина, за която засега не знаем нищо, но може да се приеме като желание да разбие самолета, каза прокурорът.

Брис Робен заяви, че умишлените действия на втория пилот променят характера на следствието от непредумишлено причиняване на смърт, но добави, че действията му не може да се смятат за терористични.

Германският министър на вътрешните работи Томас де Мизиер съобщи в Берлин, че според наличната информация Лубиц не е имал връзки с тероризъм. "От това, което е известно до момента, и след като проверихме информацията, която имаме в националната полиция и разузнаването, се вижда, че той няма терористично минало." Де Мизиер добави, че е направена проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти, съобщи ДПА. 

Прокурорът от Марсилия съобщи също, че от записите на черната кутия се разбира, че пътниците са започнали да пищят в последния момент преди удара и смъртта им е била мигновена. Той добави, че е започнало разпознаването на останките на пасажерите, което ще отнеме поне няколко седмици. Робен каза също, че втората черна кутия още не е открита. 

Испанският премиер Мариано Рахой заяви в Мадрид, че е потресен от разкритията за умишленото причиняване на катастрофата с еърбъса на Germanwings, при която загинаха 150 души, 50 от които испанци, предаде Франс прес.

Изявленията на прокурорите, че вторият пилот умишлено е разбил самолета Еърбъс на авиокомпанията Germanwings добавя ново и напълно неразбираемо измерение към катастрофата, заяви германската канцлерка Ангела Меркел, цитирана от ДПА. 

"Тази новина ме потресе много дълбоко. Тя надминава всичко, което мога да си представя. Това е нов товар за семействата в тези дни, изпълнени със страдание. Не знаем всички причини", продължи канцлерката и обеща, че Германия ще направи всичко възможно, за да помогне на следствието.

Решението на втория пилот да разбие умишлено самолета на нискотарифния авиопревозвач Germanwings във Френските Алпи е "най-ужасното събитие в историята на нашата компания", каза днес изпълнителният директор на компанията майка Lufthansa, цитиран от ДПА. 

Карстен Шпор заяви, че действията на втория пилот "ни оставят безмълвни". Той добави, че след случилото се във вторник "ние не си представяхме, че нещата може да са още по-зле". Шпор потвърди, че вторият пилот е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.

Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата. Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отклик на заявката за влизане, продължи шефът на Lufthansa. "Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор. "Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", заключи той, цитиран от ДПА.

На пресконференцията в Кьолн Карстен Шпор обяви, че каквито и мерки за сигурност да предприема една авиокомпания, колкото и строги да са нейните процедури, нищо не може да предотврати "такъв изолиран акт", допълни АФП. Според шефа на Lufthansa действията на втория пилот не биха били предотвратени от "нито една система на света". Шпор подчерта, че засега няма никакви индикации за мотивите на пилота, блъснал самолета в планински склон и причинил смъртта на всичките 150 души на борда. 

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

58
rate up comment 2 rate down comment 0
Сините камъни
преди 8 години
Важното е да се внуши страх от ЛуфтханзаНов мениджмънт и ще я "оправят"Колко гениаално трябва да си ***, за да измислиш такъв вариант за срутване на конкуренцията!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
57
rate up comment 2 rate down comment 0
Сините камъни
преди 8 години
Тази "минута" може да събори компанията и да бъде купена на безценица!Крайната цел е това!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
56
rate up comment 5 rate down comment 2
STRAHO
преди 8 години
Разпространиха някакъв запис от последната минута на полета. Произхода му е неизвестен. Итрересни са са някои моменти в този запис,разпространяван и по телевизиите . Да започнем с това , че там глас от който и да е от пилотите както и от контролната кула НЕ се чуват. Как определиха толкова бързо, кой е в кабината и кой блъскал от вън? Защо блъскащия мълчи като риба? От къде са сигурни че блъскането е по вратата!? Защо са се ограничили да "изтърват" в медиите САМО последната минута от записите? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
55
rate up comment 8 rate down comment 3
Сините камъни
преди 8 години
В десети клас се записах на курсове за пилоти, тогава се водеха моторни и безмоторни.Такава цедка беше, ......................................., цедКа!Не говоря за Долна Метрополия, а още като ученици.И тия версии за пилот с проблеми.............даже не си заслужава да се обсъжда!Не помня точно през какво минах на времето, но си беше доста стресиращо.Тестове за реакции, физически натоварвания.....Плюс, пилотите си имат лекари, които също носят отговорност.Смятайте, в какви баламурници смятат че са ни превърнали, за да мислят, че сме се вързали на версията им!Какви са тия теории за хора с аутизъм?Пълна глупост, версията е все едно гледаш холивудска помия!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
54
rate up comment 2 rate down comment 2
georgi_shum
преди 8 години
Господи колко си ЗЛЕ! Къде го обяват бре! В сайта който цитираш ли? Смешен ставаш! Дай ми линк към сайт на руското МО или Севернив флот, където е написано това? И да и в казаема съм бил, и то точно в ракетни войски:)) Та драги при тестване на противоракетни оръжия се ползват реални цели! И цитата ти казва, че хипотетичното оръжие е целело бойната отсек, на уж изстеляна МКБР - ICBM re entry vehicle (в него се намират автонимните бойни глави на ракета - до 10 според модела може да са)...:)) И май ти не разбираш добре, това което сам публикуваш - пасквила ти казва, че въображаемия HELLADS е свалил не уж ракетаа, което бил цлел, а самолета:) Не че ракета била свалила самолета. И на друго не ми отговори :) Ако тоз HELKADS e отървал ракетата де е отишла тя ве?;))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
53
rate up comment 4 rate down comment 0
STRAHO
преди 8 години
"то страни като Русия, Китай или Иран" с радост биха го огласили с неопровержими доказателства"Добре твърдението е за истинска ракета. Ами ето огласяват го! The Ministry of Defense (MoD) is reporting today that dispatches from the Northern Fleet (NF) appear to show that yesterdays downing of Germanwings Flight 4U 9525 in southern France yesterday was the direct result of a failed US Air Force test of its High Energy Liquid Laser Area Defense System (HELLADS) attempting to shoot down an ICBM reentry vehicle, but which, instead, destroyed this civilian airliner killing all 150 aboard."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
52
rate up comment 5 rate down comment 1
STRAHO
преди 8 години
"и кой пробва оръжие за сваляне на ракети срещи въображаема ракета бре "умен" "==Ти наистина ли смяташ че при всички учения целите са РЕАЛНИ!? Казарма посещавал ли си бре момче? Ами когато се провеждат стрелби във флота да не мислиш че се стреля по реални кораби ? Знаеш ли колко ще струват подобни учения!? :))):)))) Вярно, че има случаи на потопяване на някой съд за бракуване но това са по скоро изключения!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
51
rate up comment 5 rate down comment 0
STRAHO
преди 8 години
Ти още не си определил какво разбираш под "интернет слухове"? Много ми е интересно как класифицираш дадена информация от нета като слух! :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
50
rate up comment 4 rate down comment 1
STRAHO
преди 8 години
Прочети първо какво е написано за тази система! Ти май не разбираш написаното. Относно ракетата. Въображаема или не , не тя е свалила самолета а "Area Defense System (HELLADS)" която е предназначена да сваля и ракети. Няма как да се докаже употребата и със снимки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
49
rate up comment 2 rate down comment 1
georgi_shum
преди 8 години
хаха :) и кой пробва оръжие за сваляне на ракети срещи въображаема ракета бре "умен" :)) хаха какво точно ще тества лазера? :)))) как лети и цели въздуха :)) Ще ме умориш честно:) И хайде сега публикувай и значението на глагола класифицирам, прочети пак коментара, в който аз го използвах и помисли пак дали съм съм объркал думичките :)) И не ми давай линк към пасквила, който цитираш, дай ми линк към това "комюнике" на Руското МО и на Северния флот :)) Би трябвало автора на пасквила да го е видял някъде щом го цитира.. т.е да е публикувано :)) Въобще всичките ти линкове, информация и т.н са толкова достоверни, колкото мнението на оня твой "световно известен експерт и един от най добрите щатски финансисти" Джим Синклер., който всъщност си е най редови *** :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още