Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Замърсяването на въздуха може да увеличи смъртността при коронавируса

Изгорели газове от транспортния сектор могат да причинят хронични заболявания на дихателната система, които повишават риска от усложнения при заразяване

Замърсяването на въздуха може да увеличи смъртността при коронавируса

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Замърсяването на въздуха от бензинови и дизелови превозни средства вероятно ще увеличи смъртността от коронавируса в градовете, заявиха експерти в областта на общественото здравеопазване пред AFP в понеделник (16 март).

Европейският алианс за обществено здраве (EPHA) предупреди, че мръсният въздух в градските райони, причиняващ хипертония, диабет и редица респираторни заболявания, може да доведе до увеличаване на общия брой на смъртните случаи от вируса, който продължава да сковава света, съобщава Euractiv.

Емисиите от бензинови и дизелови двигатели все още остават на "опасни" нива, които биха могли да застрашат най-уязвимите групи по време на тази или на бъдеща пандемия, заявиха от Европейското респираторно общество (EPS), член на EPHA.

„Пациентите с хронични белодробни и сърдечни заболявания, причинени или влошени от дългосрочно излагане на мръсния въздуха, са по-малко способни да се справят с белодробните инфекции и при тях се увеличава вероятността да умрат“, заяви Сара Дел Матис, членът на EPS. „Това вероятно се отнася и за COVID-19“, добави тя.

Досега вирусът е заразил над 168 000 души и е убил над 6 500 по целия свят.  

Още по темата

Няколко европейски държави прилагат безпрецедентни мерки за предотвратяване на разпространението на болестта и стимулират на здравните системи да лекуват пациенти.

Въпреки че понастоящем няма доказана връзка между смъртността от COVID-19 и замърсяването на въздуха, едно съвместно изследване за епидемията от ТОРС от 2003 г. показа, че рискът от смърт при пациенти в региони с умерени или високи нива на замърсяване на въздуха е с 84% по-голям, спрямо риска при онези пациенти, живеещи в региони с ниско ниво на замърсяване на въздуха.

COVID-19 е подобен на ТОРС и може да причини дихателна недостатъчност в множество случаи.

Данните за смъртността от COVID-19 са непълни, но някои проучвания показват, че по-голямата част от пациентите, които загиват, са в напреднала възраст или имат съществуващи хронични заболявания, свързани с белите дробове и/или сърцето.

Според Европейската агенция по околна среда замърсяването на въздуха причинява до около 400 000 случая на преждевременна смърт на Стария континент годишно въпреки директивите за качество на въздуха на Европейския съюз (ЕС).

Една гореща точка COVID-19, Северна Италия, има особено високи нива на PM10 – микроскопични фини прахови частици, дължащи се до голяма степен на изгореното гориво от моторните превозни средства.

Броят на жертвите в Италия се увеличиха в неделя с 368 до общо 1809, или повече от половината от всички случаи, регистрирани извън Китай.

 „Почистване на улиците“

Изследване, публикувано миналата седмица в списанието Cardiovas Research, показва, че замърсяването на въздуха съкращава живота на хората по целия свят средно с близо три години и води до 8,8 милиона случаи на преждевременна смърт годишно.

Блокирането на движението в Северна Италия всъщност е довело до значително намаляване на нивата на азотен оксид и фини прахови частици във въздуха, показват сателитните данни.

Изпълняващият длъжността генерален секретар на EPHA Саша Маршанг заяви, че правителствата трябва да дадат приоритет на намаляването на броя на замърсяващите превозни средства, за да се избегнат ненужни смъртни случаи по време на бъдещи епидемии и пандемии.

„Правителствата трябваше да се справят с хроничното замърсяване на въздуха отдавна, но дават приоритет на икономиката пред здравеопазването, като действат меко спрямо автомобилната индустрия“, посочи Маршанг.

„Науката ни казва, че епидемиите като COVID-19 ще се появяват все по-често“, добави той.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
0
 
8
khao до: Hahoto
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Добре ще е да върнем конете и каруците
---
въжможно е да стане скоро като гледам как пада нивото на образование сред населението
0
 
1
 
7
zelka007 до: Hahoto
преди 4 месеца
макс 2 петилетки и всички пътнически дизелови мотриси ще се заменят постепенно с водородни . та пловдив - софия пак ще е за 2 часа .... а ти гарантирам , че за градска кола с пробег от 50-100км на ден макс до 3 години ще е толкова масово нещо , че почти всеки ще може да си го позволи ... ситроен пуснаха електричка за 6000 евра ... наесен и в БГ ...

миналата година се хилехте и цъкахте минуси , като писах че ще имаме електрически автобуси . ей даже и в София си имаме , и още се поръчват . по цял свят във всички големи градове има вече и поръчват още ...
2
 
1
 
6
преди 4 месеца
аз предлагам да ми смукнат от кожената папалюга там въздуха е чис и предпазва от коронации, тествано и специализарано за 20-30г. девойки дет им е затруднено дишамето, опраат се веднагически ..... :))
3
 
4
 
5
KMETA до: alphaomega
преди 4 месеца
Да ама стария дизел си го карам с обикновенно олио и става био-дизел за разлика от новите меринджерски модели от пласмаса. Ама били модерни и издържали колкото им е гаранцията ич да не ги караш и месец повече ще издържат.
4
 
3
 
4
Hahoto до: alphaomega
преди 4 месеца
Така е! Добре ще е да върнем конете и каруците, вярно ще е пълно с гов.на по пътя, но пък въздуха ще е чист и фаталните ПТП-та ще са много редки, нищо че от Пловдив до София ще се стига за 3 дни!

Още от Европа
Дивидентите не са мъртви, но инвестиционните стратегии се нуждаят от промяна