Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Зеленски: Строителството на "Северен поток 2" е енергийна война

В Европа няма единство по отношение на проекта и Русия се възползва от този факт, посочва украинският премиер

Зеленски: Строителството на "Северен поток 2" е енергийна война

Снимка: Allseas

Като "енергийна война" определи украинският премиер Володимир Зеленски строителството на газопровода "Северен поток 2", пише руската информационна агенция ТАСС. "Ако "Северен поток 2" бъде построен, не само Украйна ще загуби", коментира той в интервю за Le Figaro.

Зеленски коментира, че наложените от САЩ санкции срещу проекта са в полза на Украйна. Но в Европа няма единство по темата и Русия се възползва от този факт.

Още по темата

След година пауза Русия в момента строи със свои сили "Северен поток 2" в датски териториални води. Очакванията са, че газопроводът ще бъде пуснат в експлоатация до края на годината. До сега са положени около 95% от тръбите.

Срещу проекта обаче активно се противопоставя САЩ. Опасенията на Вашингтон са, че този газопровод ще постави под заплаха евроатлантическото единство. Срещу "Северен поток 2" са и някои европейски държави и институции.

Голям поддръжник на проекта обаче е Германия. На този етап Берлин устоява на натиска от своите партньори да спре работата по газопровода, отчитайки, че това е изключително икономически мотивиран проект.

"Северен поток 2" повтаря трасето на съществуващата днес газова връзка между Русия и Германия по дъното на Балтийско море. С реализирането на газопровода капацитетът на трасето ще се удвои - общо 110 млрд. куб. метра природен газ годишно. Но така се заобикаля днешния водещ транзитьор на руския природен газ в Европа - Украйна.

Германия има нужда от източник на енергия, след като се отказа от ядрените си централи, а под натиска на европейските политики поетапно ще затвори и въглищните си централи.

По статията работиха: автор Деляна Петкова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (10)

0
 
2
 
10
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Зелка,видял ли си че тези които цитираш нас /България/ ни нямат за лукова глава?За да не спамвам излишно ще позвам тук да разширя отговоря на Стоян Петров до 0рк.За правилата които се налагат в Европа след откриването на находището в Грьонинген? Когато почват да ползват преди около 60 години цяла западна Европа има желание да получава газ от това находище. Затова се създадат някой правила и почти 50 години никой не протестира или променя. /Това са правила които години по-късно когато Газпром започва достаки на тръбопроводен газ му налагат и приема като без уговорки и промени./В тази далечена година няма изградени газопроводи между държавите. Изграждането на необходимата инфраструктура е скъпо и се прави с дългосрочен заем от банките. Банката трябва да е сигурна че ще си получи парите с лихвите. Така стигаме до първото правило.1. Дългосрочни договори. /за целят период на заема към банката/Определянето на цената става на базата сравнение с други енергоизточници. 2. Цената е овързана с цената на мазута и дизел осреднена за последните шест месеца. /определя се по установена формула/3. Цената може да се преразглежда на 6 месеца. Четвъртото правило е любимо на много.4. Вземи или плати. Нормално дори да не ползваш газ банката трябва да си получи парите, а работниците заплатите. /често Газпром е опюван защото хората си мислят е наложено от него/5. Цената не отчита стойноста на транспорта. Цената е от пункта на получаване.Стигаме до последното.Да разгледане един пример преди шестото правило. Ако Франция купува на цена 80$ за 1000 куб. м. до Италия 1000 куб.м. достигат на цена 80$ +20$ транспортни разходи. Тоест цената на суровината в Италия е по-висока и съответно произведената продукция е по-скъпа и неконкурентно способна. За отдалечени получатели се прави отстъпка за да може потребителите да получават газ на примерно еднакви цени. /това изглежда като противоречие на правило 5. но има установени такива практики в тъговията и на други стоки/ 6. Уговорка за пункта на крайният потребител /обем и отстъпка/.Тоест в споменатият пример ако Италия закупи 10 милрд. куб. м. от Холандия на цена 80$ и отстъпка 20$ то цялото количество трябва да влезне в Италия, а не 5 милрд. да стигнат Италия и 5 милрд. да останат във Франция и да си разделят отстъпката. Като споменавам държавата имам предви тъговец от тази държава.И ето злоупотребата/пренебрегване на шесто правило. Словакия, Полша и други заявяват по-големи количества газ от колкото потребят и на практика това количство остава в Украйна и се отчита като "виртуален ревърс". Измисля се нов термин за да се прикрие неспазването на правилото.Затова е големияр рев. Ако газта минава по друг маршрут ще могат да снабдяват Украйна с колкото искат газ, но ще заплатят реалната цена на доставката до Словакия и др. и след това обратно до Украйна.
0
 
0
 
9
0pk до: Стоян Петров
преди 5 месеца
Е добре де, ти ако постоянно обиждаш и обвиняваш своите клиенти/работодатели какви са гадове и как те експлоатират и те бият и унижават итн. а после отиваш и им обясняваш как искаш да работи с тях и те да ти дават пари, какво според теб ще се случи и ще ревеш ли и ти като укрите? :D
1
 
6
 
8
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Тук мирише на газ - Стоенча пръдлето и тук се е изпуснал. Той е главният доставчик и спецЯлист по метеоризма. Приглася му зельо, както е известно и зелето напролет (баш сега) вони доста поради натрупването на газ. Тези двамата са яки спецове по газоотделянето и затова се изхождат на всяка газова тема.
4
 
1
 
7
Стоян Петров до: desperado
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Къде в поста му се спомменава русия? Хepмафродита мaтyшка да, но русия не.
6
 
3
 
6
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Понеже си ***, ще ти обясня - реват за пари. Първо губят такси. Второ, сега Украйна купува голяма част от газта от европейските страни. Това всъщност е руска суровина, която се " връща по реверса", но тя не се разхожда до Полша, Словакия и Унгария, а директно остава в Украйна. Ако спре транзита през страната им, украйнците ще плащат повече за доставките. Всичко на този свят е за пари, ама като си ***, как да ти го обясня?

Още от Европа
Макрон връща френския посланик в САЩ, ще се срещне с Байдън през октомври