IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новата ОП "Транспорт" връща баланса на инвестициите в Северна и Южна България

Повече от 2,2 млрд. лева са изплатени към крайните бенефициенти по оперативната програма

14:54 | 11.02.14 г. 7
Новата ОП "Транспорт" връща баланса на инвестициите в Северна и Южна България

Към момента над 2,2 милиарда лева са изплатени към крайните бенефициенти по ОП „Транспорт“ за развитието на транспортната инфраструктура, отчете Петър Киров, заместник-министър на транспорта по време на срещата „Правителство-бизнес. Рестарт на икономиката“.

Той посочи кои ще са основните приоритети в програмата в новия програмен период 2014-2020 г.

„Въпреки че приоритет остават инвестициите в жп инфраструктурата, са необходими и такива в пътната инфраструктура, за да бъде адекватна за нуждите на страната“, посочи Киров.

Основна цел на министерството на транспорта чрез оперативната програма ще бъде ребалансиране на инвестициите в Северна и Южна България. „Досега те бяха насочени към южната част на страната“, коментира заместник-министърът.

Като уточни, че развитата железница е предпоставка за реиндустриализацията, Киров посочи като приоритет рехабилитацията на жп връзката Русе-Варна, развитието на интермодалните терминали, както и третият лъч на столичното метро.

Ще се работи и за модернизиране на линията Пловдив - Бургас, както и от София за сръбската граница. Киров заяви, че финансирането ще е по Кохезионния фонд и по Механизма за свързаност на Европа.

За инвестициите в Северна България важна е модернизацията на жп линията Русе - Варна и връзката Карнобат -Синдел.

По отношение на пътната инфраструктура – приключва проектът за скоростен път Видин - Монтана, на финала е и Лот 3 на магистрала Струма, каза заместник-министърът.

Трябва обаче да се търсят допълнителни възможности за финансиране включително и от националния бюджет, коментира Киров. Той разчита на съпътстващо финансиране за реализиране на амбициозните пътни проекти.

Какво се случва на срещата между правителството и бизнеса можете да проследите тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 1
alexx
преди 10 години
Това са пълни глупости. Приоритет 1 при пътните проекти и лот 3 на АМ Струма. Заради екологията, ще се строи мега-тунел 15 километра и цената на целия лот ще бъде 800-900 млн евро. За други пътни проекти няма да има пари. При желозопътните приоритети са софийското метро и линията Варна-Русе.Всеки да си сметне дали има равномерно разпределние север/юг. Трябват значителни средства от бюджета всяка година да се налива на север от Стара планина, за да се постигне някаква равнопоставеност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 0
hellwitch
преди 10 години
АМ Хемус е 3-ти приоритет(след АМ Струма и София-Видин) и то само 2-та лота до пътя Плевен-Ловеч.За Бяла-Русе нищо не се планира(дори пред проектни проучвания). А след Кресненското дефиле това е настоящия "път на смъртта" и би трябвало да се построи АМ поне от Русе до В.Търново.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 0
tonitov
преди 10 години
Два мандата един ЛОТ, това е рекорда им. Бавно строят, дълго да крадат. Нагла демегогия. Много добри намерения и мижави изпълнения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
mvr0306
преди 10 години
Магистрала Варна - Бургас и Русе Търново, както и Хемус - това е най-разумното. Това недуразумение при това адски скъпо, магистрала Струма за чий е??
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 3
Бате Пешо
преди 10 години
Петър Киров бил голям тарикат.И кой ще пътува по тая линия Русе Варна?А и за пръв чувам че Карнобат бил в Северна България.Комунист и *** явно е едно и също нещо.Направете Хемус бе ***.Направете Магистрала Русе Търново стига с тия простотитии на Юг.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
bgMan
преди 10 години
Новината звучи чудесно.Дано да е истина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
mick
преди 10 години
Какво беше това - влак? Ааа онова дето има 40-годишни вагони? И се движи като селска каруца... Има ли още хора които да ги ползват? Щото ако погледнете Софийската централна гара и подлезът отдолу.. ще разберете, че вече почти никой не ползва влак.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още