Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Finance transformation

Теглим кредит и откриваме сметки, без да е нужно да ходим до банката

Възможностите на дигиталната трансформация вече са неограничени

Теглим кредит и откриваме сметки, без да е нужно да ходим до банката

Снимка: Pixabay

Развитието на технологиите и все по-дълбокото им навлизане в живота ни променят не само потребителите, но и финансовите институции. Избирайки в коя банка да се обслужват, клиентите търсят добавена стойност за себе си и все повече залагат на максимата „банката е там, където съм аз“. Разходката до банковия клон и чакането на опашка остават в миналото и съвсем скоро изглежда ще бъдат част от историята. Физическите лица вече не е нужно да посещават банката дори, за да си открият сметка или изтеглят кредит – могат да го направят независимо къде се намират и по всяко време на денонощието.

Дистанционната идентификация е може би най-важната стъпка по пътя към пълната дигитализация на банковия пазар. Така клиентите могат не само да банкират, но и да се възползват от всички иновативни финансови продукти докато пътуват, работят или си почиват. Необходими са само мобилно устройство (телефон или таблет) с достъп до интернет и документ за самоличност.

Все повече банки се ориентират към предлагането на подобен тип услуги, но към момента единствената финансова институция, която предлага изцяло дистанционно откриване на сметка, така и кредитиране, е ПроКредит Банк. Преди няколко месеца от банката реализираха подписването на договори от разстояние чрез електронна идентификация. Реално откриването на сметка с дебитна карта, спестовен влог и депозит, както и подписването на договор за овърдрафт е възможно без посещение на офис. За да получите дебитната си карта, също не трябва да губите време – тя се доставя на посочен от клиента адрес. Необходимо е само да инсталирате мобилното приложение Евротръст, с което да се идентифицирате.

За извършване на разплащания и управление на средствата си, клиентите на банката ползват интернет банкиране и модерни 24/7 зони с всички нужни функционалности.

С направените нововъдения и инвестиции, ПроКредит Банк навлиза все повече като директна банка в живота на физическите лица, реализирайки стратегията си да бъде все по-близо до потребителя.

Какво обаче значи всичко това на практика?

Казано накратко - едно физическо лице може да открие сметка или получи кредит, без да посещава банковия клон.
Необходимо е клиентът да попълни данните си в сайта на ПроКредит Банк, да инсталира и да се регистрира в мобилното приложение за дистанционна идентификация Евротръст. Идентификацията преминава със снимане на документ за самоличност и лицево разпознаване посредством камерата на телефона. След това клиентите получават квалифициран електронен подпис. Документите се получават в приложението, а подписването им е само с един клик. Хубавото е, че веднъж създаден, електронният подпис може да се използва за подписване на безброй документи.

Кой още предлага подобни услуги на пазара?

През октомври 2017 г. Експресбанк (в началото на тази година ДСК официално придоби Сосиете Женерал) стана първата банка в страната, която интегрира решението на Евротръст и започна да предлага пилотно продажбата на два продукта – потребителски кредит „Експресо“ и Овърдрафт.

Подобна услуга със същото приложение предлагат и от „Първа инвестиционна банка“. Кредитната институция предоставя възможност на своите клиенти при кандидатстване за потребителски кредит да подписват дистанционно документи през „Моята Fibank", Мобилното приложение или чрез Квалифициран електронен подпис, издаден от Евротръст.

Райфайзенбанк (България) също предлага дигитален процес за откриване на сметка. Необходимо е попълването на форма на сайта на банката и изтегляне на мобилно приложение Евротръст, в което се подписват документите за откриване на сметка. Тук обаче клиентът трябва да избере офис на банката, където да получи готовата дебитна карта и ПИН код.

Бъдещето на дигиталните услуги вече е реалност. Банките все повече променят и адаптират своите бизнес модели, за да са по-гъвкави в прехода към дигитална икономика. Паричните преводи, плащането на сметки, картите, както и повечето обичайни банкови операции, сега могат да бъдат реализирани изцяло онлайн. Това означава, че е възможно да бъдат активно използвани 24/7, през мобилен телефон, таблет или компютър, без да има нужда от посещенията в банкови офиси. Иначе казано дигитализацията е предимство, удобство и контрол.

По статията работиха: автор Екип на Investor.bg , редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
7
 
1
преди 9 месеца
Супер ! Не се блъскайте , гилотината ще ви обслужи всички ...

Още от