IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple губи дял на пазара на безжични слушалки

Това се случва въпреки растежа на продажбите на нейните AirPods

13:12 | 27.08.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Apple вероятно ще запише ръст на продажбите на своите слушалки AirPods за трета поредна година, но това няма да е достатъчно и тя ще загуби доминантната си позиция на бързо растящия пазар на безжични слушалки, пише Bloomberg.

AirPods се появиха, за да оформят една нова категория, а Apple прибра близо половината от общите приходи от продажби в нея през 2019 г. Очакванията са, че тази година ще продаде повече – 82 млн. бройки, сочат данни на Counterpoint Research.

По-достъпните алтернативи на китайските конкуренти обаче подкопават лидерската позиция на Apple, а компанията сега е едва трета на пазара, с 35% дял, следвана от Xiaomi с 10% и Samsung Electronics с 6%.

На сцената се появи нарастващ контингент от специализирани китайски марки с модели като 90-доларовите Lypertek Levi, които прилягат добре в ухото и имат по-добро качество на звука от AirPods, въпреки че се продават на по-ниска цена. 1More True Wireless ANC също се представят по-добре с шумозаглушаването от струващите 250 долара AirPods Pro, въпреки че цената им е 180 долара.

Появилите се наскоро Galaxy Buds Live на Samsung също включват заглушаване на околните шумове, както и красив дизайн, а се предлагат за 170 долара. Южнокорейската компания твърди, че е продала 300 хил. бройки от Buds Live в първите няколко седмици откакто са на пазара, въпреки че част от тези продажби са в пакет с флагмана Galaxy Note 20.

За потребителите на смартфони с Android много от свързаните с iPhone предимства на AirPods се губят, а цената и функциите са ключови двигатели на покупката.

„Ниският и средният сегмент, включващ китайски и американски брандове като JLab, грабва от пазарния дял в премиум сегмента“, твърди анализаторът на Counterpoint Лиз Лий.

Конкуренцията между Samsung и Apple вероятно ще се засили до края на тази година, след като положителните отзиви за Buds Live и засилените инвестиции на Samsung се очаква да свие преднината на Apple, допълва тя. „Вярваме, че Samsung може да привлече повече потребители, особено на телефони с Android, Ако предложи по-голяма селекция от безжични слушалки от среден до висок клас с поне две или три вариации“.

Докато увеличава предложенията си в тази категория, се очаква Samsung да увеличи повече от два пъти продажбите си на безжични слушалки тази година – от 8 до 17 млн., докато прогнозата за AirPods е продадените бройки да скочат от 61 до 82 млн. Samsung.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
*** = тъпoмeра
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
Apple губи дял на пазара на безжични слушалки А, че печели ли дял някъде?Не, че цената на акциите не чупи ***!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още