Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Apple намалява цените за актуалните си iPhone-и за Китай

Този път акцията не е заради свито търсене – концернът иска да се възползва от инерцията, която набра сред рестартирането на икономиката

Apple намалява цените за актуалните си iPhone-и за Китай

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Американският технологичен концерн Apple намали цените на най-новите си телефони iPhone в Китай преди голямо събитие за онлайн пазаруване, тъй като иска да продължи инерцията, която е налице след постепенното рестартиране на втората по големина икономика в света след блокирането заради коронавируса.

В Китай Apple продава продуктите си по различни канали. На портала за електронна търговия Tmall на Alibaba Apple има официален магазин. JD.com е официален дистрибутор на продукти на Apple, въпреки че американската компания работи в тясно сътрудничество с онлайн гиганта по ценообразуването, предава CNBC.

На Tmall потребителите могат да закупят iPhone 11 във вариант с 64 GB памет за 4779 юана (669,59 долара), което е с около 13% под първоначалната продажна цена от 5499 юана. Цената за IPhone 11 Pro започва от 7579 юана – спрямо предишната от 8 699 юана, докато iPhone Pro Max е посочен за 8 359 юана срещу първоначалната цена от 9 599 юана. Наскоро пуснатият iPhone SE, най-евтиният в гамата на Apple, е на цена от 3099 юана, което е по-малко от досега търсените 3299 юана.

Още по темата

Официалната страница на Apple за Китай не отразява тези намаления.

Конкурентът на Tmall - JD.com прави дори още по-големи намаления. Моделът iPhone 11 64GB е на цена от 4,599 юана, iPhone 11 Pro се продава за 6999 юана, а iPhone 11 Pro Max - за 7499 юана. Ако се прилагат пълните отстъпки, iPhone 11 Pro Max е с повече от 21% отстъпка от първоначалната си цена на JD.com. IPhone SE е посочен на 3069 юана с отстъпка, намаление от 3199 юана.

Говорителят на JD.com каза, че компанията прави отстъпки всеки ден по време на така наречения пазарен фестивал 6.18, но структурата на отстъпките може да варира.

Цените, изброени в този материал, отразяват промоциите на 1 юни. Говорителят на JD заяви, че обемът на трансакциите на продуктите на Apple през първия час на продажбите на 1 юни е три пъти над този от същия период на миналата година, но не даде конкретна цифра.

Apple е известна с това, че много добре контролира цените на своите продавачи (трети страни) и е обичайно за тях да предлагат отстъпки на продуктите на гиганта от Купертино. Но е по-рядко да се стигне до отстъпки в собствените официални магазини на Apple в Китай. Уил Уон, ръководител на научните изследвания в IDC, казва пред CNBC, че това е едва вторият път, в който Apple участва в събитието 6.18.

Предишните намаления на цените на iPhone често се случват поради липса на търсене на смартфона. Но Apple в момента набира скорост в Китай след края на ефективното блокиране на страната по време на разгара на коронавируса, което принуди американският технологичен гигант да затвори магазините си в страната.

Неотдавнашен анализ на CNBC показа, че Apple е свидетел на силен отскок на продажбите в Китай през април, когато икономиката рестартира.

„По-евтините iPhone-и всъщност привличат доста внимание днес. Те се опитват да таргетират базата на инсталации на iPhone от по-старо поколение, например на iPhone 6, iPhone 7 и iPhone 8“, заяви пред CNBC Никол Пен, вицепрезидент по мобилността в Canalys.

„Те не искат да харчат много повече в сравнение с това, което по-рано са похарчили, но ще им трябва ъпгрейд на устройството“, пояснява той.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Sharp се придържа към плана си за листване на звеното за лаптопи