IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple ще приложи новите мерки за защита на личните данни въпреки съпротивата

Facebook предупреди, че промяната ще затрудни рекламния бизнес на онлайн мрежата и може да забави възстановяването след пандемията

09:00 | 20.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Brendon Thorne/Bloomberg</em></p>

Снимка: Brendon Thorne/Bloomberg

Американският технологичен концерн Apple ще внедри новите възможности за потребителите да ограничат събирането на данни чрез приложения, както бе планирано въпреки съпротивата от големи онлайн играчи като Facebook. Това става ясно от писмо, публикувано в четвъртък от производителя на iPhone до правозащитни организации като Amnesty International и Human Rights Watch.

Новите функции трябва да улеснят потребителите на устройства на Apple да попречат на приложенията и рекламните услуги да събират информация за тяхното поведение отвъд границите на отделни приложения и уебсайтове. Планът на Apple е всяко приложение да трябва да иска разрешение от потребителите за достъп до него, предава Bloomberg.

Facebook предупреди, че промяната ще затрудни рекламния бизнес на онлайн мрежата. Неотдавна главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг разкритикува, че тъй като много малки и средни компании са зависими от онлайн рекламата, това може да повлияе на икономическото възстановяване след пандемията.

„Не гледам на нещата по този начин“, каза пред DPA в четвъртък софтуерният шеф на Apple Крейг Федериджи. Натрапчивото проследяване на активността на потребителите в крайна сметка е от полза само за „индустрията на данните“ и големите технологични корпорации. „Смятаме, че инвазивното проследяване вреди на цялата екосистема, защото намалява доверието на потребителите в системите“. Apple е убедена, че новият ѝ метод е добър за всички участници на пазара. „Може би най-големите губещи са големите компании, които искат да направят бизнес от събирането на големи количества данни“.

Новите правила за данните всъщност вече бяха обявени за влизане в сила при пускането на новата мобилна система iOS 14 през есента. През септември обаче Apple отложи старта им за началото на следващата година. Причината бе, че компанията искаше да даде на разработчиците повече време да направят необходимите промени. Това от своя страна породи загриженост сред някои наблюдатели, че съпротивата от страна на промишлеността може да доведе до смекчаване на мерките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още