Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Honor си възвръща пазарния дял в Китай

Брандът, който Huawei продаде, за да го спаси, се бори с местните конкуренти Oppo и Vivo

Honor си възвръща пазарния дял в Китай

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Honor, марката смартфони, която Huawei продаде миналата година, започва да си възвръща пазарния дял на особено конкурентния пазар в Китай, пише CNBC.

Honor е достигнала 15% пазарен дял в Китай през август, което я прави третият по големина играч в страната. Това първият път, в който брандът достига такава позиция от година, сочат данни на Counterpoint.

Компанията се бори с конкуренцията на местните играчи Oppo и Vivo. Продажбите на устройствата на Honor са нараснали с 18% през август спрямо юли, което я прави една от най-бързо развиващите се марки в Китай.

През ноември миналата година Huawei продаде бюджетния си бранд Honor на консорциум от купувачи, който включва правителството на Шънджън – градът, в който е базиран гигантът.

Huawei направи това, за да гарантира оцеляването на Honor, защото американските санкции срещу китайската компания доведоха до спиране на доставките на важни компоненти и засегнаха бизнеса със смартфони, който тогава включваше и Honor. Продажбата позволи на марката отново да получи достъп до ключови компоненти като чипове.

„След като беше отделена от Huawei, Honor успя да възстанови връзките си с играчите в областта на компонентите“, коментира Тарун Патак, директор проучвания в Counterpoitn Research. По думите му, разчитайки на големите си възможности в развойната дейност, Honor е заложила на нови продукти и се радва на бързо възстановяване в Китай.

През януари компанията пусна смартфон от среден клас, наречен V40, последван от Honor 50 през юни. Този месец пък на пазара се появи серия смартфони от по-висок клас - Honor 3, която е насочена към Китай и други пазари по света, включително Европа.

Още по темата

„Honor се прицелва и в премиум сегмента със серията Magic, като по този начин разширява портфолиото си в различни ценови класове“, коментира Патак.

„Имаше и по-голямо търсене от лоялните клиенти на Huawei и Honor, които задържаха устройствата си и не искаха да преминат към други марки. Силните отношения с дистрибуторите също помогнаха на Honor да пусне продукти в по-голям мащаб. Възраждането на Honor допълнително ще засили конкуренцията на китайския пазар през второто полугодие на 2021 г.“, допълва той.

Honor се насочва към световните пазари, но успехът може да е трудно постижим. Нейният глобален пазарен дял достигна 3,7% през август, спрямо 1,5% през февруари, но това се дължи предимно на растежа в Китай, коментира Нийл Шах, директор проучвания в Counterpoint Research.

На международните пазари Honor ще се изправи пред сериозна конкуренция от страна на Apple и Samsung, както и от китайската Xiaomi, която продължава да краде от пазарния дял, който Huawei загуби.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Японското правителство подкрепя индустрията си за чипове с близо 7 млрд. долара