IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Има ли логика в стратегията на Microsoft за таблетите?

Nokia представи Lumia 2520, а Microsoft има Surface 2 - ситуацията напомня на две момичета, които се появяват на бала с еднакви рокли

12:12 | 24.10.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Nokia и Microsoft - кой ще излезе победител в хардуерната надпревара? <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Nokia и Microsoft - кой ще излезе победител в хардуерната надпревара? Снимка: Ройтерс

Финландският концерн Nokia току-що представи Lumia 2520 - дългоочакваният таблет с операционна система Windows 8.1. Той ще е с 10,1-инчов екран с резолюция 1080p, възможност за безжична връзка с интернет и опция за калъф с клавиатура. Цената - 499 долара (без отстъпка от оператора).

Microsoft, която е в процес на изкупуване на бизнеса на Nokia за производство на мобилни устройства, съвсем наскоро пусна на пазара Surface 2 - таблет с екран от 10,6 инча и резолюция 1080p, опция за калъф с клавиатура и начална цена от 449 долара...

Ситуацията напомня на две момичета, които се появяват на бала с еднакви рокли, пише Businessweek. А след като изкупуването на Nokia от Microsoft приключи, тя вероятно няма да може да продължи без елиминация в стил "Thunderdome". Дали Microsoft ще е отговорна за две почти еднакви, но не съвсем продуктови линии с различни бюджети за маркетинг и канали за дистрибуция? Не напомня ли това на опита на автомобилните производители, който се оказа неуспешен? 

Въпросът е кое хардуерно поделение ще победи. От една страна Microsoft ясно заяви, че има намерение да бъде компания за производство на устройства и услуги и вече инвестира доста време и пари в изграждането на нов бизнес отдел в поделението си Surface.

Nokia обаче е марка с добра репутация. Макар че никога не е била в САЩ толкова разпространена, колкото в останалата част от света, тя се радва на на огромна популярност, въпреки че малко изостана в надпреварата със смартфоните. По света Nokia е нещо като IBM в САЩ: може би не това, което беше, но стабилна марка, която всеки познава и уважава. Дали марката на Nokia ще успее да пренесе репутацията на марката си от телефоните - които естествено се асоциират с нея - и към таблетите? Или пък е по-логично Microsoft да използва собственото си име при продажбата на компютърни устройства?

Онова, което няма логика, със сигурност, е да се запазят и двете марки за таблетите. Също като в Mad Max Beyond Thunderdome, правилата са прости: влизат два таблета, излиза един. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още