Американският технологичен гигант Apple представи нов вариант на своя таблет iPad от среден клас с по-голям екран, както и първия ъпдейт на iPad mini от 2015 г. насам, предава Bloomberg.
Новите устройства бяха представени само седмица преди компанията да пусне своята услуга, създадена, за да се конкурира с Netflix.
Apple обяви новия iPad Air, който разполага с 10,5-инчов екран, с което върна модел, който остана в миналото, когато пусна своя iPad Pro преди няколко години. Размерът на екрана е по-голям от 9,7-инчовия модел за 329 долара, направен с образователни цели и пуснат миналата година на пазара.
IPad mini, чийто ъпгрейд потребителите очакваха, продължава да използва 7,9-инчов екран. По-големият iPad, представен днес, поддържа Smart Keyboard, а двете устройства работят със стилуса Apple Pencil и включват по-бърз A12 процесор, което е стъпка напред спрямо A10, който се ползва в миналогодишния образователен модел.
Новите устройства използват Home бутон със скенер на пръстови отпечатъци, а не лицево разпознаване, както по-скъпите версии. Новите модели iPad mini ще са със стартова цена от 399 долара, а 10,5-инчовият iPad Air – от 449 долара. Те са достъпни за онлайн поръчка, а от следващата седмица ще се предлагат и в магазините, обяви Apple.
И двете устройства ще се предлагат във версии с по 64 GB и 256 GB вградена памет.
През миналата година Apple организира събитие, за да представи предишните модели iPad и усилията си в сферата на образованието в района на Чикаго. Компанията обнови по-скъпата си линия таблети, iPad Pro, миналия октомври, добавяйки функцията за лицево разпознаване Face ID и предлагайки по-тънки рамки.
На 25 март Apple ще проведе събитие, на което ще представи своя конкурент на Netflix, както и абонаментната услуга Apple News. На 3 юни тя планира да обяви следващия голям софтуерен ъпдейт за iPhone, iPad, Mac, Apple Watch и Apple TV.
През последните години Apple разделя категорията на таблетите на две линии – по-нисък клас модели, насочени към образованието, и висок клас модели за бизнес потребителите. Обичайно тя обновява по-евтините устройства през март, а Pro моделите през втората половина на годината. Този път обаче залага на различна стратегия.
От години Apple доминира категорията на таблетите. Според IDC iPad е лидер на пазара с 27% дял за третото тримесечие. Въпреки това има 7% спад на продажбите през тримесечието на годишна база.
През предишното си тримесечие Apple спря да обявява данни за продажбите на iPad, iPhone и Mac.
Годишните приходи от iPad също спадат последователно всяка година от 2013 г. насам, докато Apple и другите играчи в индустрията залагат на по-големи екрани на смартфоните.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана