Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Как Amazon иска да се настани трайно в ежедневието на потребителите?

Компанията пуска нови серии телевизори в Съединените щати, навлизайки в нов за нея сегмент

Как Amazon иска да се настани трайно в ежедневието на потребителите?

Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Amazon.com планира да пусне нови телевизори Fire TV, които ще включват гласовия асистент Alexa – ход, който показва нарастващите амбиции на компанията да се позиционира в центъра на всекидневната, пише Wall Street Journal.

Технологичният гигант разкри, че ще предложи две серии брандирани с нейната марка телевизори. Една се нарича Amazon Fire TV Omni Series и е с начална цена от 409,99 долара, а втората носи името Amazon Fire TV 4-Series, като ще струва 369,99 долара. Телевизорите ще се предлагат от октомври в Съединените щати през уебсайта на компанията, както и от BestBuy.

Брандове телевизори, включително Toshiba и собствената марка на Best Buy Insignia, от години продават телевизори, ползващи операционната система на Amazon – Fire TV, след като Amazon и Best Buy обединиха усилия през 2018 г.

Amazon стана доминиращ играч в стрийминга, а устройствата от линията Fire TV редовно се класират сред най-продаваните. Развлекателните услуги на компанията включват стрийминг платформата Prime Video, операционната система Fire TV и асортимент от стрийминг устройства.

През последните години Amazon разшири бизнеса със собствените си марки в няколко области, включително дрехите, хранителните стоки и други неща като батериите. Компанията отвори собствени магазини за хранителни стоки и планира да управлява редица универсални магазини, които ще включват собствените ѝ брандове, писа миналия месец WSJ.

Чрез собствените си телевизори онлайн търговецът навлиза в един сегмент на електрониката, известен с ниските си маржове, които обезкуражиха някои конкуренти. Apple прекара години в проучване на потенциала за Apple TV, но до този момент е разработила единствено стрийминг устройство и видео услугата Apple TV+. Производителят на iPhone отдавна обмисля възможностите да интегрира хардуер и софтуер, за да прави продукти, от които да има големи премии и маржове на печалбата.

Междувременно Amazon се прицелваше по-скоро към пазарния дял, отколкото към печалбата, за да привлича потребителите с по-ниските си цени. През последните години компанията пусна редица продукти с гласовия асистент Alexa, в това число очила и слушалки.

Пускането на телевизори говори за плановете на Amazon за насочване към всичко, на което хората биха прекарвали времето си, твърди технологичният анализатор от Loup Ventures Джин Мюнстър.

Стрийминг индустрията е препълнена с конкуренти. Amazon е изправена пред играчи като Roku и Comcast, която пък работи с Walmart. Да не забравяме и китайския производител на умни телевизори Hisense.

Още по темата

Amazon твърди, че новите ѝ телевизори ще разполагат с Alexa, която ще предлага „гласов контрол от далечно разстояние“, така че потребителите ще могат да задават въпроси на асистента без дистанционно, както това се случва при колонките Echo. Размерите на телевизорите ще варират от 43 до 75 инча по диагонал и ще имат 4K резолюция. Amazon твърди, че Fire TV 4-Series ще поддържа опциите на Alexa чрез Alexa Voice Remote. По-достъпната линия 4-Series ще включва 43-инчов, 55-инчов и 55-инчов модел.

Въпреки пускането на конкурентни телевизори, Amazon твърди, че нейното партньорство с Toshiba и други компании не се променят. Компанията обяви и предлагането на нови телевизори с Fire TV, създадени от Toshiba и Pioneer. През годините Amazon имаше сблъсъци с редица партньори  и потенциални такива заради начина, по който пуска продукти, конкуриращи се с техните. Компанията твърди, че не ползва конфиденциалната информация, която други фирми споделят с нея, за да изгражда конкурентни продукти.

Междувременно Amazon продължава да инвестира в стрийминг услугата си и в умните си устройства, докато конкуренцията продължава да нараства. Компанията е пазарен лидер по брой продадени умни колонки по света според Canalys.

Ако новото начинание на Amazon пожъне успех, компанията може да се настани още по-трайно в живота на потребителите, докато потенциално увеличава амбициите си за гласово базирано пазаруване и рекламиране, твърдят от Morgan Stanley. Инвестиционната банка смята, че Google и Amazon са сред най-добре позиционираните компании, които да поведат пазара на реклама в свързани телевизори.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
AMD даде поредна смела прогноза