Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Легендарните германски слушалки Sennheiser си намериха нов собственик

Швейцарският производител на слухови апарати Sonova придобива германската семейна фирма за 200 млн. евро

Легендарните германски слушалки Sennheiser си намериха нов собственик

Снимка: Bloomberg LP

Германският аудио специалист Sennheiser намери купувач за важната си бизнес област - слушалки и тонколони (саундбар системи) за частни лица. Семейната компания от Ведемарк близо до Хановер обяви подразделението си за продажба преди три месеца.

Швейцарският производител на слухови апарати Sonova ще поеме целия бизнес. Sennheiser от своя страна ще се фокусира изцяло върху бизнеса с аудио оборудване за професионалисти, пише германският Handelsblatt.

И двете компании обявиха в петък, че слушалките Sennheiser ще се произвеждат под швейцарско управление. За използването на марката Sennheiser се сключва неограничен лицензионен договор. Sonova е водещ швейцарски доставчик на медицински слухови системи с марки като Phonak. Швейцарците вече бяха поели германската верига за слухови апарати Geers през 2016 г.

Още по темата

Освен ако регулаторите не възразят, сделката се очаква да приключи през втората половина на 2021 г. Sonova възнамерява да финансира покупната цена от 200 милиона евро с налични свои средства. Потребителското подразделение на германците реализира годишни приходи от около 250 млн. евро. През последните години Sennheiser загуби пазарен дял за сметка на конкуренти като Sony или Beats, който е част от Apple.

„Искаме да запазим екипа и заводите, защото там е опитът“, казва главният изпълнителен директор на Sonova Арнд Калдовски пред DPA. В момента около 600 служители работят за подразделението на Sennheiser. В централата във Ведемарк се извършват научна и развойна дейност  и производство и за двете бизнес области, т.е. потребителски устройства и устройства за професионалисти.

В Ирландия Sennheiser произвежда почти 10 млн. конвертора за слушалки годишно с високо ниво на автоматизация - главно за потребителския сектор. Sennheiser възнамерява да координира пълния трансфер на операциите със Съвета на работниците (германският вариант на профсъюзните организации за по-големите компании, б. ред.).

По-голям капацитет на батериите, по-високо качество?

„Нищо няма да се промени за купувачите, устройствата ще се продават под една и съща марка“, подчерта Калдовски. Sonova обаче може да насочи своето ноу-хау от сектора на слуховите апарати към потребителските слушалки.

От една страна, зареждането на батерията на малките слушалки, носени в ухото, може да бъде подобрено. От друга страна, производителността може да бъде подобрена по такъв начин, че ползващите устройствата да могат да чуват по-добре другите хора, въпреки че имат тапи в ушите. 

„Не бихме могли да пожелаем по-добър партньор от Sonova“, казва Даниел Зенхайзер, съуправител на семейната компания. Той и брат му Андреас били убедени, че Sonova ще засили подразделението и ще се възползва от големите възможности за растеж. И двамата партньори виждат голям потенциал в оптимизираните за речта носими устройства, както и в истински безжичните джаджи (True Wireless)  и слушалките от висок клас.

Миналия юли Sennheiser обяви, че ще съкрати 650 от своите 2800 работни места до 2022 г. По време на пандемията бизнесът се разви зле. Семейната компания Sennheiser е основана през 1945 г. и има приходи от 757 милиона евро през 2019 г. Sonova е публична компания и е значително по-голяма. С около 15 хил. служители наскоро тя генерира продажби за почти 3 млрд. швейцарски франка. Нетната печалба е 490 млн. франка.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Лидерът на Intel очаква „10 добри години“ за индустрията