IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Meta спря разработката на своя часовник, който щеше да конкурира Apple Watch

Решението може да е свързано с необходимостта от свиване на разходите

21:02 | 09.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Компанията майка на Facebook – Meta Platforms, е спряла разработването на умен часовник с двойна камера. Вместо това работи по други устройства, които се носят на китката, твърди източник, запознат с темата, пише Bloomberg.

Устройството, което се разработва от поне две години, е проектирано да включва няколко функции, често срещани в други умни часовници, включително проследяване на активността, възпроизвеждане на музика и показване на съобщения. Прототипът на спряната сега джаджа включва двойна камера, което я отличава значително от пазарни лидери като Apple Watch. Една от камерите е била разположена под дисплея, а друга – на гърба на устройството, срещу китката на потребителя, показват изображения и видеа на прототипа, разгледани от Bloomberg.

Втората камера е проектирана така, че потребителите да могат да свалят циферблата от каишката му, за да правят бързо снимки. Но наличието на камерата е предизвикало проблеми с друга функция за преобразуване на нервните сигнали от китката в цифрови команди, посочва източникът. Тази техническа способност, известна като електромиография, е основен приоритет за Meta.

Гигантът рекламира предимствата на електромиографията като начин за използване наръцете на човек като „контролер“ за други устройства, включително тези, насочени към метавселената. „Става дума за декодиране на тези сигнали от китката – действията, които вече сте решили да извършите – и превръщането им в дигитални команди за вашето устройство“, гласи публикация в блога на Meta, създадена по-рано тази година.

Ръководството на Meta е обсъждало потенциала на умните часовници като част от визията си за т.нар. метавселена. Сензорите на устройствата за китка могат да се ползват, за да помогнат на хората да контролирата аватарите си или да си взаимодействат с това, което наблюдават, например чрез очила за добавена реалност.

Въпреки че устройството с двете камери е спряно, Meta все още работи по няколко други джаджи, които се поставят на китката. На служителите, работещи по часовника с кодово име Milan, тази седмица е казано, че устройството вече не е предвидено за производство, допълва източникът. Първоначално то е трябвало да бъде пуснато през пролетта на 2023 г. на цена около 349 долара, допълва той.

Говорител на Meta е отказал да коментира въпроса.

Съкращенията на разходи вероятно са изиграли роля в решението на компанията да прекрати разработката. При представянето на финансовите резултати през април директори на Meta казаха, че годишните разходи на компанията ще се свият с 3 млрд. долара тази година, предвид забавянето на бизнеса като цяло. Това засегна и процеса по наемане на кадри в Meta, където през последните месеци е спряно или паузирано запълването на някои мениджърски позиции. Намаляването на общите разходи означава, че се поставя приоритет на някои проекти за сметка на други, коментира по това време главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг пред инвеститори.

Някои от функциите, разработени за часовника с двете камери вероятно ще се появят в други продукти. Прототипът на устройството, разгледан от Bloomberg, включва следните функции:

-        Премахващ се циферблат със златен корпус. Кейсът има два бутона отстрани, включително дълъг, с формата на хапче, и малък кръгъл;

-        Двойна камера: 5-мегапискелова отпред, както и 12 MP камера на гърба, която може да се ползва, когато часовникът е свален от ръката;

-        Безжична връзка, GPS и клетъчна свързаност през eSIM;

-        Приложения за Spotify, WhatsApp, Instagram Stories, проследяване на ежедневните активности, на тренировките, фотогалерия, следене на пулса, календар, настройки и дишане;

-        18 часа живот на батерията.

Часовникът включва и център за инвестия. Устройството не разполага с вграден магазин за приложения. Вместо това потребителите могат да управляват приложенията и функциите през акаунта си във Facebook. Идеята е била хората да публикуват подробности за тренировките или постиженията си директно във Facebook и Instagram през джаджата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още