Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Най-интересното в представянето на iPhone не беше самият iPhone

Компанията залага все по-силно на допълнителните разходи - за услуги и нарастваща екосистема от аксесоари - безжични слушалки, зарядни, калъфчета...

Най-интересното в представянето на iPhone не беше самият iPhone

Снимка:  EPA/APPLE INC.

В ерата на цифровизацията смартфоните и автомобилите стават все по-сходни - поне по отношение на стратегията за продажбите им. От години насам има едно неписано правило, когато купувате нова кола. А то гласи, че обикновено има две букви между желанието и реалността: ОТ. Нова кола обикновено се предлага ОТ определена цена, но в крайна сметка обичайно става по-скъпа, тъй като се планира все повече и повече специално оборудване, а стартовият пакет е все по-оскъден - от скъпи развлекателни системи до нови луксозни постелки.  

Точно така се случва и в екосистемата на Apple. Ако често можете да похарчите повече от 1000 евро за смартфон (ако искате модел с достатъчно място за съхранение), вероятно ще можете бързо да си купите чифт безжични слушалки Airpod, калъф за смартфона или адаптер, защото конекторите на iPhone за съжаление не пасват добре с компютър с Windows.

В това отношение, когато новите продукти на Apple бяха представени в Купертино във вторник вечерта, беше по-малко интересно какво Apple трябва да каже за новия iPhone , отколкото как ще обогати света около устройството.

Защото бизнесът със слушалки, Apple Watch и Сие. е един от най-големите двигатели за растежа през последните години. Само с продуктите от тази категория Apple генерира повече приходи, отколкото цялата базираната в Дюселдорф германска компания Henkel с цялата си продуктова гама. Тази година за първи път бизнес подразделението вероятно ще бъде по-важно от бизнеса с iPad и Mac. 

Още по темата

Нищо чудно, че на презентацията във вторник Apple представи калъф за мобилни телефони с магнитна система, който трябва да струва повече от 50 евро. Магнитното зарядно устройство, което трябва да се използва за зареждане на смартфона много по-бързо и по-удобно, струва над 40 евро, малко кожено калъфче за кредитни карти и други подобни дори повече от 60 евро. Слушалките Airpods вече струват над 200 евро с безжична кутия за зареждане. Накратко: В допълнение към закупуването на iPhone вероятно всеки щастлив нов собственик в бъдеще ще прави все повече допълнителни разходи за оборудване.  

Какво значи това за потребителите - че трябва много внимателно да преценят дали наистина се нуждаят от всеки от тези продукти - или има по-евтин вариант от доставчик от трета страна като Belkin. Или който и да е друг. 

Във фокуса на презентацията беше, разбира се, новият iPhone 12. С него Apple влиза в 5G епохата - поне риторично. Защото за много потребители първоначално няма да има сериозни промени. В България по-специално Vivacom стартира 5G мрежа на някои места, но самата Apple няколко пъти посочи изрично в презентацията си, че устройствата ѝ могат да постигнат супер бързи скорости само при идеални условия. А те не са налични само в САЩ, при това на някои места. В същото време броят на приложенията, за които се изисква 5G, все още е доста мижав. 

Ето защо друго едно нововъведение вероятно ще бъде много по-практично в ежедневието за клиентите на Apple: новият iPhone има още по-стабилен дисплей, който би трябвало да бъде значително по-устойчив от своя предшественик в случай на падане. За мнозина това вероятно е много по-важно от някои други технически подробности и маркетингови трикове.   

По статията работиха: автор Бойчо Попов, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
4
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Догодина без панел, та всеки да си го купи отделно, все пак би трябвало да имат панели от предишния телефон.

Още от Хардуер
Силните продажби на игри очертават добра година за Sony